Praca Śląsko-Małopolski Oddział Straży Granicznej - oferty pracy

W serwisie internetowym wypr.pl możesz zapoznać się ze wszystkimi ofertami pracy Śląsko-Małopolski Oddział Straży Granicznej, które są dostępne w naszym serwisie internetowych. Możesz przeglądać 20 ofert pracy Śląsko-Małopolski Oddział Straży Granicznej.

STARSZY INSPEKTOR DS. OBLICZANIA PODATKU DOCHODOWEGO OD OSÓB FIZYCZNYCH SEKCJI RACHUBY I PŁAC PIONU GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO - od 2 061,22 PLN

Główne obowiązki:- obliczanie, przy użyciu specjalistycznego programu komputerowego, wielkości miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy od osób zatrudnionych i przekazywanie ich do Urzędu Skarbowego;- sporządzanie, przy użyciu specjalistycznego programu komputerowego, rocznych deklaracji Pit 4, Pit 8AR oraz rocznych informacji o osiągniętych dochodach Pit 11;- naliczanie kwot do wypłaty z tytułu sporządzonych dla SG tłumaczeń i specjalistycznych ekspertyz oraz zawartych umów cywilno prawnych;- obliczenie dodatkowych należności funkcjonariuszy;- sporządzanie zaświadczeń o osiągniętych dochodach na wniosek funkcjonariuszy i na wniosek instytucji zewnętrznych;- rozliczanie, przy użyciu specjalistycznego programu komputerowego, rocznych dochodów uprawnionych podatników na ich wniosek i sporządzanie deklaracji Pit 40.- kompletowanie i zszywanie trzecich egzemplarzy wystawionych informacji o osiągniętych dochodach pracowników i funkcjonariuszy ( Pit 11) i przekazywanie ich do archiwum zakładowego.- przygotowywanie danych do projektów planów budżetowych, korekt planów budżetowych oraz sprawozdań i informacji w części dotyczącej wydatków osobowych dla funkcjonariuszy.Warunki pracy:- warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: praca administracyjno biurowa; praca jednozmianowa w godzinach od 7.30 do 15.30; praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie;- miejsce i otoczenie organizacyjno techniczne stanowiska pracy: narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe (telefon, fax, kserokopiarka); stanowisko pracy znajduje się na trzecim piętrze;- możliwość poruszania się po budynku: brak wind, odpowiednio dostosowana toaleta oraz zachowana odpowiednia szerokość drzwi.Wykształcenie: średnie.Wymagania niezbędne:- 1 rok doświadczenia w pracy w finansach;- znajomość przepisów z zakresu podatku dochodowego od osób fizycznych;- umiejętność rozwiązywania problemów oraz przewidywania;- dokładność, wnikliwość oraz komunikatywność;- pozytywne zakończenie procedur sprawdzających wymaganych obowiązującymi przepisami na danym stanowisku pracy przez kandydata wyłonionego w procesie rekrutacji lub posiadanie poświadczeniabezpieczeństwa osobowego uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzuląPOUFNE.Wymagania dodatkowe:- 1 rok doświadczenia w zakresie rozliczania podatku dochodowego.
Śląsko-Małopolski Oddział Straży Granicznej - 2016-07-18 - Racibórz (śląskie)

STARSZY REFERENT DS. KANCELARYJNYCH WYDZIAŁU KADR I SZKOLENIA - od 1 873,84 PLN

Główne obowiązki:prowadzenie ewidencji pomocniczej korespondencji wchodzącej do Wydziału, w celu zapewnienia prawidłowego obiegu dokumentów;wysyłanie, odbieranie i ewidencjonowanie telegramów przychodzących oraz wychodzących z Wydziału, w celu zapewnienia terminowości realizowanych zadań Wydziału oraz zapewnienia właściwego obiegu dokumentów;archiwizowanie dokumentów gromadzonych w wydziale, w celu terminowego przekazywania dokumentów do archiwum;wprowadzanie oraz bieżące uzupełnianie danych osobowych i nieobecności w służbie oraz pracy do ewidencji komputerowej, w celu zapewnienia i dostarczenia aktualnych danych w przedmiotowej sprawie;techniczne opracowywanie oraz wykonywanie dokumentów kadrowych, w celu zapewnienia właściwej realizacji zadań Wydziału.Warunki pracy: warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: praca administracyjno biurowa; praca jednozmianowa w godzinach od 7.30 do 15.30;miejsce i otoczenie organizacyjno techniczne stanowiska pracy: narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe (telefon, fax, kserokopiarka); stanowisko pracy znajduje się na parterze;możliwość poruszania się po budynku: brak wind, odpowiednio dostosowana toaleta oraz zachowana odpowiednia szerokość drzwi.Wykształcenie: średnie.Wymagania niezbędne:posiadanie wiedzy z zakresu przepisów prawa pracy, ustawy o ochronie danych osobowych i ochronie informacji niejawnych;umiejętność obsługi komputera i aplikacji biurowych;terminowość, dokładność, umiejętność pracy w zespole;komunikatywność;systematyczność;posiadanie min. 3 miesięcy doświadczenia zawodowego w pracy biurowej;pozytywne zakończenie procedur sprawdzających wymaganych obowiązującymi przepisami na danym stanowisku pracy przez kandydata wyłonionego w procesie rekrutacji lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą POUFNE.Wymagania dodatkowe:wykształcenie średnie administracyjne;posiadanie przeszkolenia z zakresu ochrony informacji niejawnych i ochrony danych osobowych;posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego;posiadanie min. 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w pracy w kadrach.
Śląsko-Małopolski Oddział Straży Granicznej - 2016-07-08 - Racibórz (śląskie)

MECHANIK SAMOCHODOWY SEKCJI GOSPODARKI TRANSPORTOWEJ - od 2 054,1 PLN

Główne obowiązki:- wykonywanie prac obsługowo naprawczych pojazdów samochodowych;- obsługa urządzeń warsztatowych (podnośników, wyważarek, analizatorów), zgodnie z instrukcjami stanowiskowymi oraz instrukcjami obsługowymi;- rozliczanie zużytych części i materiałów eksploatacyjnych;- przestrzeganie przepisów bhp na terenie parkowej stacji obsługi;- utrzymywanie narzędzi, urządzeń i przyrządów w pełnej sprawności technicznej;- obsługa myjni samochodowej.Miejsce wykonywania pracy: ul. Dąbrowskiego 2, 47 400 Racibórz.Wykształcenie: zasadnicze.Wymagania niezbędne:- 2-letnie doświadczenie zawodowe w zawodzie mechanik samochodowy lub pokrewne; - znajomość budowy i obsługi pojazdów mechanicznych; - znajomość obsługi urządzeń diagnostycznych;- posiadanie prawa jazdy kat. B;- komunikatywność, umiejętność pracy w zespole;- posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego lub pozytywne zakończenie procedur sprawdzających zakończonych wydaniem poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą POUFNE.Wymagania dodatkowe: - wykształcenie zasadnicze zawodowe lub średnie o profilu mechanik samochodowy lub elektromechanik;- posiadanie przeszkolenia z zakresu diagnostyki pojazdów mechanicznych, budowy i obsługi pojazdów samochodowych; - posiadanie uprawnień diagnosty samochodowego; - umiejętność obsługi komputera.
Śląsko-Małopolski Oddział Straży Granicznej - 2016-07-04 - Racibórz (śląskie)

SPECJALISTA DS. PRZYGOTOWANIA I NADZORU NAD REALIZACJĄ ROBÓT REMONTOWO - BUDOWLANYCH SEKCJI BUDOWNICTWA I OBSŁUGI NIERUCHOMOŚCI WYDZIAŁU TECHNIKI I ZAOPATRZENIA - od 2 164,28 PLN

Główne obowiązki: sporządzanie kosztorysów inwestorskich, założeń i programów funkcjonalno użytkowych, programów inwestycji, planów rzeczowych i finansowych oraz sprawozdań dot. realizowanych przez sekcję zadań; przygotowywanie dokumentacji i korespondencji do organu nadzorującego, organów architektoniczno budowlanych oraz organów nadzoru budowlanego; przygotowywanie wniosków o wszczęcie postępowań przetargowych, opracowywanie projektów umów na realizację robót budowlanych, udział w pracach komisji przetargowych oraz weryfikacja dokumentów uzyskanych od oferentów; przygotowywanie zapytań ofertowych na roboty budowlane, udzielanie niezbędnych informacji i wyjaśnień oraz weryfikacja dokumentów uzyskanych od oferentów; koordynacja i sprawowanie nadzoru nad postanowieniami umowy zawartej z wykonawcami robót remontowo budowlanych, prowadzenie korespondencji i reprezentowanie inwestora; prowadzenie książek obiektu budowlanego.Wykształcenie: wyższe techniczne.Wymagania niezbędne: znajomość regulacji prawnych z zakresu prawa budowlanego; umiejętność obsługi programów kosztorysowych oraz pakietu biurowego MS Office (arkusz kalkulacyjny, edytor tekstu); posiadanie min. 1 roku doświadczenia zawodowego w pracy w branży budowlanej; pozytywne zakończenie procedur sprawdzających zakończonych wydaniem poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą POUFNE.Wymagania dodatkowe: wykształcenie w jednym z kierunków: budownictwo, inżynieria środowiska, elektrotechnika lub energetyka; posiadanie uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi i/lub projektowania; umiejętność obsługi programów do projektowania typu CAD.
Śląsko-Małopolski Oddział Straży Granicznej - 2016-06-17 - Racibórz (śląskie)

INSPEKTOR DS. KSIĘGOWOŚCI SEKCJI GOSPODARKI TRANSPORTOWEJ WYDZIAŁU TECHNIKI I ZAOPATRZENIA - od 1 883,2 PLN

Główne obowiązki:prowadzenie ewidencji ilościowo wartościowej sprzętu i materiałów. Wystawianie, rejestrowanie i księgowanie dokumentów, w celu zapewnienia ich właściwego obiegu zgodnie z wytycznymi;kontrolowanie realizacji planu wydatków budżetowych w zakresie grupy 2, w celu rozliczenia przydzielonych środków w planie finansowym;merytoryczne i techniczne przygotowanie rachunków, faktur, protokołów, w celu przekazania do odpowiedniej komórki organizacyjnej, celem sprawnej i terminowej zapłaty;kwartalne i roczne planowanie środków finansowych i ich rozliczanie w paragrafach grupy 2, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w celu dostarczenia aktualnej i dokładnej informacji finansowej; wystawianie, rejestrowanie i księgowanie dokumentów przychodowo rozchodowych, w celu właściwego obiegu dokumentów.Warunki pracy: warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: praca administracyjno biurowa; praca jednozmianowa w godzinach od 7.30 do 15.30;miejsce i otoczenie organizacyjno techniczne stanowiska pracy: narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe (telefon, fax, kserokopiarka); stanowisko pracy znajduje się na trzecim piętrze; możliwość poruszania się po budynku: brak wind, odpowiednio dostosowana toaleta oraz zachowana odpowiednia szerokość drzwi.Wykształcenie: średnie.Wymagania niezbędne:podstawowa znajomość ustawy o Straży Granicznej; podstawowa znajomość przepisów o rachunkowości; umiejętność obsługi pakietu biurowego (edytor tekstu i arkusz kalkulacyjny);komunikatywność; odpowiedzialność, samodzielność, umiejętność pracy w zespole;umiejętność działania w sytuacjach stresowych, analitycznego myślenia, rozwiązywania problemów;posiadanie do 0,5 roku doświadczenia zawodowego w pracy z zakresu księgowości;pozytywne zakończenie procedur sprawdzających wymaganych obowiązującymi przepisami na danym stanowisku pracy przez kandydata wyłonionego w procesie rekrutacji lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą POUFNE.Wymagania dodatkowe:wykształcenie średnie lub wyższe ekonomiczne;posiadanie przeszkolenia z zakresu księgowości i obsługi pakietu biurowego (edytora tekstu i arkusza kalkulacyjnego); posiadanie do 1 roku doświadczenia zawodowego w pracy w administracji publicznej, z zakresu księgowości.
Śląsko-Małopolski Oddział Straży Granicznej - 2016-06-08 - Racibórz (śląskie)

SPECJALISTA DO SPRAW OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ WYDZIAŁU KONTROLI I AUDYTU WEWNĘTRZNEGO - od 1 204,88 PLN

Główne obowiązki: przeprowadzanie kontroli stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego, rozmieszczenia podręcznego sprzętu gaśniczego i agregatów w Oddziale w celu zapewnienia zgodnej z obowiązującymi przepisami ochrony przeciwpożarowej; udział w odbiorach technicznych nowobudowanych, przebudowanych, remontowanych obiektów, pomieszczeń i urządzeń w celu zapewnienia stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego; prowadzenie szkoleń, udzielanie instruktaży pożarowych dla nowo przyjmowanych funkcjonariuszy i pracowników w celu zapoznania z zasadami posługiwania się sprzętem gaśniczym i przestrzegania przepisów przeciwpożarowych; udział w opracowaniu oraz uaktualnianiu planów ochrony przeciwpożarowej nadzorowanych obiektów w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób i ochrony mienia; opracowanie analiz dotyczących stanu ochrony przeciwpożarowej w Oddziale w celu przekazania Komendantowi Oddziału oraz do Komendy Głównej Straży Granicznej; przeprowadzanie ćwiczebnych alarmów pożarowych z udziałem współdziałających jednostek Państwowej Straży Pożarnej w celu praktycznego przećwiczenia wymaganych zachowań funkcjonariuszy i pracowników na wypadek zagrożenia pożarowego; opracowanie projektów decyzji, wytycznych i instrukcji regulujących zagadnienia ochrony przeciwpożarowej w celu dokonania wymaganych uregulowań prawnych w Oddziale.Warunki pracy: warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: konieczność przeprowadzania niektórych czynności poza stałym miejscem pracy; praca w godzinach ustalonych z przełożonym na podstawie harmonogramu pracy; miejsce i otoczenie organizacyjno techniczne stanowiska pracy: narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe (telefon, fax, kserokopiarka); stanowisko pracy znajduje się na czwartym piętrze; możliwość poruszania się po budynku: brak wind, odpowiednio dostosowana toaleta oraz zachowana odpowiednia szerokość drzwi.Wykształcenie: wyższe i ukończone szkolenie specjalistów ochrony przeciwpożarowej albo wyższe na kierunku inżyniera bezpieczeństwa pożarowego lub tytuł zawodowy inżyniera pożarnictwa.Wymagania niezbędne: znajomość przepisów przeciwpożarowych; umiejętność działania w sytuacjach stresowych; umiejętność analitycznego myślenia, rozwiązywania problemów; pozytywne zakończenie procedur sprawdzających zakończonych wydaniem poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą POUFNE.Wymagania dodatkowe: posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego.
Śląsko-Małopolski Oddział Straży Granicznej - 2016-05-09 - Racibórz (śląskie)

SPECJALISTA DS. OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ WYDZIAŁU KONTROLI I AUDYTU WEWNĘTRZNEGO - od 1 204,88 PLN

Główne obowiązki: przeprowadzanie kontroli stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego, rozmieszczenia podręcznego sprzętu gaśniczego i agregatów w Oddziale w celu zapewnienia zgodnej z obowiązującymi przepisami ochrony przeciwpożarowej; udział w odbiorach technicznych nowobudowanych, przebudowanych, remontowanych obiektów, pomieszczeń i urządzeń w celu zapewnienia stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego; prowadzenie szkoleń, udzielanie instruktaży pożarowych dla nowo przyjmowanych funkcjonariuszy i pracowników w celu zapoznania z zasadami posługiwania się sprzętem gaśniczym i przestrzegania przepisów przeciwpożarowych; udział w opracowaniu oraz uaktualnianiu planów ochrony przeciwpożarowej nadzorowanych obiektów w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób i ochrony mienia; opracowanie analiz dotyczących stanu ochrony przeciwpożarowej w Oddziale w celu przekazania Komendantowi Oddziału oraz do Komendy Głównej Straży Granicznej; przeprowadzanie ćwiczebnych alarmów pożarowych z udziałem współdziałających jednostek Państwowej Straży Pożarnej w celu praktycznego przećwiczenia wymaganych zachowań funkcjonariuszy i pracowników na wypadek zagrożenia pożarowego; opracowanie projektów decyzji, wytycznych i instrukcji regulujących zagadnienia ochrony przeciwpożarowej w celu dokonania wymaganych uregulowań prawnych w Oddziale.Wykształcenie: wyższe i ukończone szkolenie specjalistów ochrony przeciwpożarowej albo wyższe na kierunku inżyniera bezpieczeństwa pożarowego lub tytuł zawodowy inżyniera pożarnictwa.Wymagania niezbędne: znajomość przepisów przeciwpożarowych; umiejętność działania w sytuacjach stresowych; umiejętność analitycznego myślenia, rozwiązywania problemów; pozytywne zakończenie procedur sprawdzających zakończonych wydaniem poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą POUFNE.Wymagania dodatkowe: posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego.
Śląsko-Małopolski Oddział Straży Granicznej - 2016-04-18 - Racibórz (śląskie)

SPECJALISTA -INSPEKTOR NADZORU DS. NADZORU NAD INWESTYCJAMI SEKCJI BUDOWNICTWA I OBSŁUGI NIERUCHOMOŚCI WYDZIAŁU TECHNIKI I ZAOPATRZENIA - od 2 795 PLN

GŁÓWNE OBOWIĄZKI: sprawowanie nadzoru nad prowadzonymi robotami budowlanymi, w celu zgodności z obowiązującymi przepisami; roczne planowanie i rozliczanie inwestycji i remontów, zgodnie z obowiązującymi zasadami i przepisami; kontrolowanie obiektów budowlanych, w celu utrzymania obiektów budowlanych w należytym stanie technicznym; współpraca przy tworzeniu programów inwestycyjnych, w celu możliwości i podjęcia robót budowlanych w następnych latach; współpraca przy odbiorach dokumentacji technicznej, w celu zgodności z obowiązującymi przepisami.WARUNKI PRACY: warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: konieczność przeprowadzania niektórych czynności poza stałym miejscem pracy w celu dokonywania przeglądów technicznych budynków, oceny stanu technicznego budynków, przekazania terenu budowy oraz odbioru robót budowlanych; kontakty z podmiotami zewnętrznymi; praca jednozmianowa w godzinach od 7.30 do 15.30; praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie; miejsce i otoczenie organizacyjno techniczne stanowiska pracy: narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe (telefon, fax, kserokopiarka); stanowisko pracy znajduje się na trzecim piętrze; możliwość poruszania się po budynku: brak wind, odpowiednio dostosowana toaleta oraz zachowana odpowiednia szerokość drzwi.WYKSZTAŁCENIE: wyższe budowlane.WYMAGANIA NIEZBĘDNE: posiadanie uprawnień budowlanych; przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa; znajomość regulacji prawnych z zakresu prawa budowlanego;posiadanie do 1 roku doświadczenia zawodowego w pracy w zakresie budownictwa; pozytywne zakończenie procedur sprawdzających zakończonych wydaniem poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą POUFNE.WyYMAGANIA DODATKOWE: znajomość obsługi komputera i umiejętność obsługi programu Open Office oraz NORMA
Śląsko-Małopolski Oddział Straży Granicznej - 2016-04-11 - Racibórz (śląskie)

STARSZY INSPEKTOR DS. OBLICZANIA PODATKU DOCHODOWEGO OD OSÓB FIZYCZNYCH SEKCJI RACHUBY I PŁAC PIONU GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO - od 1 873,84 PLN

GŁÓWNE OBOWIĄZKIObliczanie, przy użyciu specjalistycznego programu komputerowego, wielkości miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy od osób zatrudnionych i przekazywanie ich do Urzędu Skarbowego;sporządzanie, przy użyciu specjalistycznego programu komputerowego, rocznych deklaracji Pit 4, Pit 8AR oraz rocznych informacji o osiągniętych dochodach Pit 11;obliczenie dodatkowych należności funkcjonariuszy;sporządzanie zaświadczeń o osiągniętych dochodach na wniosek funkcjonariuszy i na wniosek instytucji zewnętrznych;rozliczanie, przy użyciu specjalistycznego programu komputerowego, rocznych dochodów uprawnionych podatników na ich wniosek i sporządzanie deklaracji Pit40. Kompletowanie i zszywanie trzecich egzemplarzy wystawionych informacji o osiągniętych dochodach pracowników i funkcjonariuszy ( Pit 11) i przekazywanie ich do archiwum zakładowego.przygotowywanie danych do projektów planów budżetowych, korekt planów budżetowych oraz sprawozdań i informacji w części dotyczącej wydatków osobowych dla funkcjonariuszy.WAUNKI PRACY: warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: praca administracyjno biurowa; praca jednozmianowa w godzinach od 7.30 do 15.30; praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie;miejsce i otoczenie organizacyjno techniczne stanowiska pracy: narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe (telefon, fax, kserokopiarka); stanowisko pracy znajduje się na trzecim piętrze;możliwość poruszania się po budynku: brak wind, odpowiednio dostosowana toaleta oraz zachowana odpowiednia szerokość drzwi.WYKSZTAŁCENIE: średnie ekonomiczne.WYMAGANIA NIEZBĘDNE:do 1 roku doświadczenia zawodowego na stanowisku związanym z naliczaniem wynagrodzeń lub rozliczaniem podatku dochodowego;dobra znajomość przepisów z zakresu podatku dochodowego od osób fizycznych;umiejętność rozwiązywania problemów oraz przewidywania;dokładność, wnikliwość oraz komunikatywność;pozytywne zakończenie procedur sprawdzających wymaganych obowiązującymi przepisami na danym stanowisku pracy przez kandydata wyłonionego w procesie rekrutacji lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą POUFNE.WYMAGANIA DODATKOWE:1 rok doświadczenia w zakresie rozliczania podatku dochodowego w podobnie funkcjonującej jednostce;podstawowa znajomość tematyki z zakresu naliczania wynagrodzeń i ubezpieczeń społecznych;umiejętność pracy w programie płacowym.
Śląsko-Małopolski Oddział Straży Granicznej - 2016-04-11 - Racibórz (śląskie)

STARSZY SPECJALISTA DO SPRAW KONSERWACJI SEKCJI GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ I KWATERUNKOWEJ WYDZIAŁU TECHNIKI I ZAOPATRZENIA - od 2 108,07 PLN

Główne obowiązki: planowanie, organizowanie, realizowanie oraz rozliczanie działalności konserwacyjnej prowadzonej w nieruchomościach będących w zarządzie oddziału; prowadzenie dokumentacji związanej z konserwacją i utrzymaniem obiektów służbowych oraz lokali mieszkalnych w celu zapewnienia ich utrzymania we właściwym stanie technicznym; przygotowanie i planowanie na okres 1 roku wydatków budżetowych oddziału w zakresie pozostającym we właściwości poprzez bieżące analizowanie przydzielonych środków finansowych na dany rok kalendarzowy w celu zapewnienia dyscypliny finansów publicznych; prowadzenie bieżącej ewidencji i sprawozdawczości oraz pozostałej dokumentacji pozostającej w zakresie konserwacji, w tym rozliczanie konserwatorów z pobranych materiałów w celu właściwego wykorzystania materiałów konserwacyjnych oraz przeciwdziałania powstawaniu zapasów i niedoborów w magazynie sekcji. Warunki pracy: warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: konieczność przeprowadzania niektórych czynności poza stałym miejscem pracy; praca jednozmianowa w godzinach od 7.30 do 15.30; praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie; miejsce i otoczenie organizacyjno techniczne stanowiska pracy: narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe (telefon, fax, kserokopiarka); stanowisko pracy znajduje się na trzecim piętrze; możliwość poruszania się po budynku: brak wind, odpowiednio dostosowana toaleta oraz zachowana odpowiednia szerokość drzwi. Wykształcenie: wyższe. Wymagania niezbędne: - komunikatywność; - umiejętność pracy w zespole oraz zarządzania personelem, działania w sytuacjach stresowych, analitycznego myślenia, rozwiązywania problemów; - znajomość przepisów z zakresu prawa budowlanego; - posiadanie wiedzy z zakresu prac budowlanych i gospodarki materiałowej; - posiadanie do 1 roku doświadczenia zawodowego w dziedzinie konserwacji i remontów. Wymagania dodatkowe: - wykształcenie wyższe techniczne (budowlane lub pokrewne); - znajomość programów komputerowych, w tym posługiwanie się programem do kosztorysowania; - posiadanie uprawnień budowlanych, energetycznych w zakresie dozoru; - 1 rok doświadczenia zawodowego w pracy w administracji; - znajomość przepisów Ustawy o Straży Granicznej oraz Zarządzenia Nr 5 KGSG, KPA, KC.
Śląsko-Małopolski Oddział Straży Granicznej - 2016-03-23 - Racibórz (śląskie)

SPECJALISTA DS. PRZYGOTOWANIA I NADZORU NAD REALIZACJĄ ROBÓT REMONTOWO - BUDOWLANYCH SEKCJI BUDOWNICTWA I OBSŁUGI NIERUCHOMOŚCI WYDZIAŁU TECHNIKI I ZAOPATRZENIA - od 2 164,28 PLN

Główne obowiązki: sporządzanie kosztorysów inwestorskich, założeń i programów funkcjonalno użytkowych, programów inwestycji, planów rzeczowych i finansowych oraz sprawozdań dot. realizowanych przez sekcję zadań; przygotowywanie dokumentacji i korespondencji do organu nadzorującego, organów architektoniczno budowlanych oraz organów nadzoru budowlanego; przygotowywanie wniosków o wszczęcie postępowań przetargowych, opracowywanie projektów umów na realizację robót budowlanych, udział w pracach komisji przetargowych oraz weryfikacja dokumentów uzyskanych od oferentów; przygotowywanie zapytań ofertowych na roboty budowlane, udzielanie niezbędnych informacji i wyjaśnień oraz weryfikacja dokumentów uzyskanych od oferentów; koordynacja i sprawowanie nadzoru nad postanowieniami umowy zawartej z wykonawcami robót remontowo budowlanych, prowadzenie korespondencji i reprezentowanie inwestora; prowadzenie książek obiektu budowlanego. Warunki pracy: warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: praca jednozmianowa w godzinach od 7.30 do 15.30; konieczność przeprowadzania niektórych czynności poza stałym miejscem pracy; praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie; miejsce i otoczenie organizacyjno techniczne stanowiska pracy: narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe (telefon, fax, kserokopiarka); stanowisko pracy znajduje się na trzecim piętrze; możliwość poruszania się po budynku: brak wind oraz podjazdów, odpowiednio dostosowana toaleta oraz zachowana odpowiednia szerokość drzwi. Wykształcenie: wyższe techniczne. Wymagania niezbędne: znajomość regulacji prawnych z zakresu prawa budowlanego; umiejętność obsługi programów kosztorysowych oraz pakietu biurowego MS Office (arkusz kalkulacyjny, edytor tekstu); posiadanie min. 1 roku doświadczenia zawodowego w pracy w branży budowlanej; pozytywne zakończenie procedur sprawdzających zakończonych wydaniem poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą POUFNE. Wymagania dodatkowe: wykształcenie w jednym z kierunków: budownictwo, inżynieria środowiska, elektrotechnika lub energetyka; posiadanie uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi i/lub projektowania; umiejętność obsługi programów do projektowania typu CAD.
Śląsko-Małopolski Oddział Straży Granicznej - 2016-03-23 - Racibórz (śląskie)

STARSZY REFERENT REFERATU LOGISTYCZNO-KADROWEGO ZESPOŁU DS. OBSŁUGI PLACÓWKI STRAŻY GRANICZNEJ W KRAKOWIE-BALICACH - od 1 873,84 PLN

Miejsce wykonywania pracy: ul. Kpt. M.Medweckiego 1, 32-083 Kraków-Balice Główne obowiązki: prowadzenie na bieżąco wymaganej przepisami dokumentacji materiałowo gospodarczej, zamawianie, ewidencjonowanie i rozliczanie materiałów biurowych i eksploatacyjnych, niezbędnych w realizacji zadań służbowych, w celu aktualizacji wiedzy na temat stanu zabezpieczenia logistycznego placówki oraz przesyłania wykazu potrzeb do komórek zaopatrujących ŚMOSG; ewidencjonowanie mienia użytkowanego w placówce oraz okresowe dokonywanie weryfikacji danych, w celu terminowego przesyłania informacji finansowo gospodarczych do odpowiednich komórek ŚMOSG. przeprowadzanie okresowej inwentaryzacji mienia placówki, w celu porównania stanu ewidencyjnego z faktycznym; kontrola stanu ilościowego i technicznego sprzętu pozostającego na wyposażeniu placówki, w celu jego właściwej eksploatacji; rozliczanie bloczków żywnościowych, w celu pokrycia przez ŚMOSG należności w tym zakresie; współudział przy Koordynacji Działań szkoleniowych; współudział w pracach związanych z prowadzonymi sprawami osobowymi. Warunki pracy: warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: praca administracyjno biurowa; miejsce i otoczenie organizacyjno techniczne stanowiska pracy: narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe; możliwość poruszania się po budynku: odpowiednio dostosowana toaleta oraz zachowana odpowiednia szerokość drzwi. Wykształcenie: średnie ogólne. Wymagania niezbędne: asertywność, komunikatywność, samodzielność; znajomość przepisów ustawy o ochronie informacji niejawnych i ustawy o ochronie danych osobowych; podstawowa znajomość przepisów prawa pracy; umiejętność obsługi komputera w zakresie aplikacji biurowych i księgowości; pozytywne zakończenie procedur sprawdzających zakończonych wydaniem poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą POUFNE. Wymagania dodatkowe: wykształcenie wyższe; znajomość języka angielskiego na poziomie B1; posiadanie podstawowego przeszkolenia w zakresie prowadzenia spraw osobowych, pracy kancelaryjnej i gospodarki materiałowej; posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "POUFNE"; posiadanie min. 1 roku doświadczenia zawodowego w pracy w administracji biurowej. Inne informacje: Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego). Tylko kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną powiadomieni o kolejnym etapie selekcji. Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone. Proponowane wynagrodzenie brutto: minimum 1873,84 zł. Mile widziana osoba o orzeczonym stopniu niepełnosprawności. Oświadczenia wskazane w wymaganych dokumentach i oświadczeniach należy uwiarygodnić własnoręcznym podpisem. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (32) 414-41-39 lub (32) 414-43-42.
Śląsko-Małopolski Oddział Straży Granicznej - 2016-03-03 - Kraków (małopolskie)

SPECJALISTA - INSPEKTOR NADZORU DS. INSTALACJI SANITARNYCH SEKCJI BUDOWNICTWA I OBSŁUGI NIERUCHOMOŚCI WYDZIAŁU TECHNIKI I ZAOPATRZENIA - od 2 623,37 PLN

Sprawowanie nadzoru nad prowadzonymi w ŚMOSG robotami budowlanymi; pełnienie funkcji kierownika budowy lub inspektora nadzoru budowlanego przy robotach wymagających pozwolenia na budowę; wykonywanie okresowych przeglądów stanu technicznego budynków w branży sanitarnej, sporządzanie protokołów w tym zakresie; opracowywanie kosztorysów, zgłoszeń do organów architektonicznych, zapytań ofertowych na roboty budowlane oraz weryfikacja dokumentów uzyskanych od oferentów; opracowywanie projektów umów na realizację robót budowlanych, wniosków o wszczęcie postępowań przetargowych, opracowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia, założeń funkcjonalno użytkowych oraz programów inwestycji; dokonywanie odbiorów dokumentacji technicznych, weryfikacja kosztorysów i przedmiarów robót; udział w pracach komisji przetargowych. Wykształcenie: wyższe budowlane w branży sanitarnej. Wymagania niezbędne: posiadanie uprawnień budowlanych w branży sanitarnej; przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa; znajomość regulacji prawnych z zakresu prawa budowlanego; min. 2 lata doświadczenia zawodowego w pracy w branży budowlanej; pozytywne zakończenie procedur sprawdzających zakończonych wydaniem poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą POUFNE.
Śląsko-Małopolski Oddział Straży Granicznej - 2016-02-23 - Racibórz (śląskie)

SPRZĄTACZKA - od 1 850 PLN

Zatrudnienie na czas zastępstwa nieobecnego pracownika Główne obowiązki: utrzymanie czystości w przydzielonych pomieszczeniach; mycie okien w miarę potrzeb; mycie lamperii i drzwi; mycie podłóg w pomieszczeniach i na korytarzach; utrzymanie we właściwym stanie sanitarno higienicznym pomieszczeń sanitarnych; dbanie o przydzielony sprzęt gospodarczy. Wymagania niezbędne: wykształcenie podstawowe; komunikatywność; umiejętność pracy w zespole; pozytywne zakończenie procedur sprawdzających wymaganych obowiązującymi przepisami na danym stanowisku pracy przez kandydata wyłonionego w procesie rekrutacji lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą POUFNE. Wymagania dodatkowe: posiadanie doświadczenia zawodowego w pracy o podobnym charakterze.
Śląsko-Małopolski Oddział Straży Granicznej - 2016-02-08 - Racibórz (śląskie)

STARSZY INSPEKTOR DS. OBLICZANIA PODATKU DOCHODOWEGO OD OSÓB FIZYCZNYCH SEKCJI RACHUBY I PŁAC PIONU GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO - od 1 873,84 PLN

Obliczanie przy użyciu specjalistycznego programu komputerowego, wielkości miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy od osób zatrudnionych i przekazywanie ich do Urzędu Skarbowego; sporządzanie, przy użyciu specjalistycznego programu komputerowego, rocznych deklaracji Pit 4, Pit 8AR oraz rocznych informacji o osiągniętych dochodach Pit 11; obliczenie dodatkowych należności funkcjonariuszy; sporządzanie zaświadczeń o osiągniętych dochodach na wniosek funkcjonariuszy i na wniosek instytucji zewnętrznych; rozliczanie, przy użyciu specjalistycznego programu komputerowego, rocznych dochodów uprawnionych podatników na ich wniosek i sporządzanie deklaracji Pit 40.kompletowanie i zszywanie trzecich egzemplarzy wystawionych informacji o osiągniętych dochodach pracowników i funkcjonariuszy ( Pit 11) i przekazywanie ich do archiwum zakładowego. Przygotowywanie danych do projektów planów budżetowych, korekt planów budżetowych oraz sprawozdań i informacji w części dotyczącej wydatków osobowych dla funkcjonariuszy.Wykształcenie: średnie ekonomiczne.Wymagania niezbędne: do 1 roku doświadczenia zawodowego na stanowisku związanym z naliczaniem wynagrodzeń lub rozliczaniem podatku dochodowego; dobra znajomość przepisów z zakresu podatku dochodowego od osób fizycznych; umiejętność rozwiązywania problemów oraz przewidywania; dokładność, wnikliwość oraz komunikatywność; pozytywne zakończenie procedur sprawdzających wymaganych obowiązującymi przepisami na danym stanowisku pracy przez kandydata wyłonionego w procesie rekrutacji lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą POUFNE.Wymagania dodatkowe:1 rok doświadczenia w zakresie rozliczania podatku dochodowego w podobnie funkcjonującej jednostce; podstawowa znajomość tematyki z zakresu naliczania wynagrodzeń i ubezpieczeń społecznych; umiejętność pracy w programie płacowym.
Śląsko-Małopolski Oddział Straży Granicznej - 2016-01-22 - Racibórz (śląskie)

SPECJALISTA DS. KSIĘGOWOŚCI I SPRAWOZDAWCZOŚCI SEKCJI KSIĘGOWOŚCI I ROZLICZEŃ PIONU GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO - od 2 061,22 PLN

Bieżące dekretowanie dowodów księgowych, w celu prawidłowego dokonywania zapisów zdarzeń gospodarczych w księgach rachunkowych; wprowadzanie do ksiąg rachunkowych, na podstawie zadekretowanych dowodów księgowych operacji finansowych, w celu dostarczenia informacji o sytuacji finansowej jednostki, wykorzystując w tym celu komputerowy program finansowo księgowy Ft Fk; sprawdzanie zgodności kont księgowych, dokonanych zapisów księgowych, przygotowywanie wydruków, sprawdzanie i dokonywanie zamknięcia ksiąg rachunkowych, w celu sporządzenia miesięcznych, kwartalnych, półrocznych, rocznych sprawozdań budżetowych i finansowych; weryfikowanie wpływów z tytułu dochodów budżetowych, w celu ustalenia ich prawidłowej wysokości i przekazania do Budżetu Państwa; uzgadnianie z komórkami zaopatrującymi wydatków budżetowych, w celu prawidłowego sporządzenia sprawozdań oraz uzgadnianie zobowiązań publiczno prawnych, w celu prawidłowego i terminowego przekazania do US i ZUS (raz w miesiącu). Wykształcenie: wyższe ekonomiczne. Wymagania niezbędne: umiejętność pracy w zespole; umiejętność analitycznego myślenia; umiejętność rozwiązywania problemów; umiejętność stosowania przepisów prawa o rachunkowości i finansach publicznych w praktyce; posiadanie doświadczenia zawodowego w obszarze rachunkowości; pozytywne zakończenie procedur sprawdzających zakończonych wydaniem poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą POUFNE. Wymagania dodatkowe: dyspozycyjność; posiadanie przeszkolenia z obsługi programu finansowo księgowego; posiadanie 1 roku doświadczenia zawodowego w obszarze działalności finansowej jednostek budżetowych.
Śląsko-Małopolski Oddział Straży Granicznej - 2016-01-22 - Racibórz (śląskie)

TECHNIK SEKCJI SPRAW OSOBOWYCH WYDZIAŁU KADR I SZKOLENIA - od 1 850 PLN

Prowadzenie ewidencji czasu pracy i zwolnień lekarskich pracowników oraz wykorzystanych przez nich urlopów wypoczynkowych; techniczne opracowywanie dokumentów związanych z nawiązywaniem i rozwiązywaniem stosunku pracy oraz zmianą warunków zatrudnienia w czasie jego trwania; zaznajamianie pracowników podejmujących pracę z regulaminem pracy oraz ich podstawowymi obowiązkami i uprawnieniami; przygotowywanie skierowań pracowników na badania okresowe, kontrolne i wstępne; wprowadzanie oraz bieżące uzupełnianie danych osobowych do ewidencji komputerowej; kompletowanie i archiwizowanie dokumentów związanych z działalnością sekcji. Wykształcenie: średnie. Wymagania niezbędne: znajomość przepisów prawa pracy i ustawy o służbie cywilnej; wysoka komunikatywność; umiejętność pracy w zespole, działania w sytuacjach stresowych, analitycznego myślenia, rozwiązywania problemów; umiejętność obsługi komputera i aplikacji biurowych; posiadanie min. 6 m-cy doświadczenia zawodowego w obszarze kadrowym; pozytywne zakończenie procedur sprawdzających zakończonych wydaniem poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą POUFNE. Wymagania dodatkowe: posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego; posiadanie powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w pracy w kadrach.
Śląsko-Małopolski Oddział Straży Granicznej - 2016-01-22 - Racibórz (śląskie)

SPECJALISTA DO SPRAW BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY WYDZIAŁU KONTROLI I AUDYTU WEWNĘTRZNEGO - od 2 001,26 PLN

Ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz chorób zawodowych i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie; sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem zasad i warunków bhp; przeprowadzanie kontroli warunków pracy i służby w celu zapewnienia przestrzegania zasad i warunków bhp; udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych, przebudowywanych, remontowanych obiektów, pomieszczeń i urządzeń w celu przestrzegania zasad i warunków bhp; prowadzenie szkoleń i udzielanie instruktaży z zakresu bhp; opracowywanie wewnętrznych zarządzeń, regulaminów, instrukcji, planów modernizacji obiektów; udział w opracowywaniu analizy ryzyka na stanowiskach pracy w celu realizacji obowiązku ustawowego i dokonania oceny ryzyka zawodowego.Wykształcenie: wyższe z zakresu bhp lub studia podyplomowe w tym zakresie.Wymagania niezbędne: umiejętność pracy w zespole, umiejętność działania w sytuacjach stresowych; umiejętność analitycznego myślenia; komunikatywność; co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w pracy w służbie bhp; pozytywne zakończenie procedur sprawdzających zakończonych wydaniem poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą POUFNE.Wymagania dodatkowe: posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego; 2 lata doświadczenia zawodowego w pracy na stanowisku związanym ze stosowaniem przepisów bhp.
Śląsko-Małopolski Oddział Straży Granicznej - 2016-01-22 - Racibórz (śląskie)

TECHNIK SEKCJI TECHNIKI OPERACYJNEJ WYDZIAŁU OPERACYJNO - ŚLEDCZEGO - od 1 850 PLN

Główne obowiązki: dokumentowanie, wytwarzanie, przetwarzanie, przekazywanie i niszczenie dokumentacji w celu wsparcia bieżącej pracy sekcji; przygotowanie dokumentacji do archiwizacji, w celu zapewnienia właściwego obiegu dokumentów wykorzystywanych przez pracowników sekcji w trakcie realizacji zadań służbowych; ewidencjonowanie dokumentacji otrzymywanej i wytwarzanej w sekcji w pomocniczych urządzeniach ewidencyjnych, w celu zapewnienia prawidłowego obiegu dokumentacji; realizowanie czynności związanych z obsługą kancelaryjno biurową wydziału w zakresie czynności operacyjno śledczych. Wymagania niezbędne: wykształcenie średnie; znajomość obsługi komputera i aplikacji biurowych ( MS Office ); znajomość przepisów: ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej, ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych, ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych; umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, dyspozycyjność, odporność na stres; zdolność logicznego myślenia, opanowanie i kontrola emocjonalna; posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego lub pozytywne zakończenie procedur sprawdzających zakończonych wydaniem poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą TAJNE. Wymagania dodatkowe: udokumentowana znajomość języków obcych. Mile widziana osoba posiadająca orzeczony stopień niepełnosprawności.
Śląsko-Małopolski Oddział Straży Granicznej - 2015-12-18 - Racibórz (śląskie)

TECHNIK SEKCJI TECHNIKI OPERACYJNEJ WYDZIAŁU OPERACYJNO - ŚLEDCZEGO - od 925 PLN

Główne obowiązki: dokumentowanie, wytwarzanie, przetwarzanie, przekazywanie i niszczenie dokumentacji w celu wsparcia bieżącej pracy sekcji; przygotowanie dokumentacji do archiwizacji, w celu zapewnienia właściwego obiegu dokumentów wykorzystywanych przez pracowników sekcji w trakcie realizacji zadań służbowych; ewidencjonowanie dokumentacji otrzymywanej i wytwarzanej w sekcji w pomocniczych urządzeniach ewidencyjnych, w celu zapewnienia prawidłowego obiegu dokumentacji; realizowanie czynności związanych z obsługą kancelaryjno biurową wydziału w zakresie czynności operacyjno śledczych. Wymagania niezbędne: wykształcenie średnie; znajomość obsługi komputera i aplikacji biurowych ( MS Office ); znajomość przepisów: ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej, ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych, ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych; umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, dyspozycyjność, odporność na stres; zdolność logicznego myślenia, opanowanie i kontrola emocjonalna; posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego lub pozytywne zakończenie procedur sprawdzających zakończonych wydaniem poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą TAJNE. Wymagania dodatkowe: udokumentowana znajomość języków obcych. Mile widziana osoba posiadająca orzeczony stopień niepełnosprawności.
Śląsko-Małopolski Oddział Straży Granicznej - 2015-12-18 - Racibórz (śląskie)