REFERENT W REFERACIE OCHRONY ŚRODOWISKA I ROLNICTWA W WYDZIALE OCHRONY ŚRODOWISKA I ROLNICTWA W URZĘDZIE MIEJSKIM W JAWORZNIE Jaworzno oferta pracy Urząd Miejski
Stanowisko: REFERENT W REFERACIE OCHRONY ŚRODOWISKA I ROLNICTWA W WYDZIALE OCHRONY ŚRODOWISKA I ROLNICTWA W URZĘDZIE MIEJSKIM W JAWORZNIE
Wynagrodzenie: od 2 000 PLN
Zakres obowiązków: Zakres zadań:1. prowadzenie postępowań administracyjnych oraz przygotowanie projektów decyzji w sprawach zezwoleń nausunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości, na podstawie Ustawy o ochronie przyrody zuwzględnieniem oględzin w zakresie występowania w obrębie zadrzewień gatunków chronionych oraz konieczności rozważenia, przed wydaniem tej decyzji, czy przedsięwzięcie może potencjalnie znacząco oddziaływać na obszar Natura 2000 ,2. prowadzenie postępowań administracyjnych oraz przygotowywanie projektów decyzji w sprawach wymierzania administracyjnej kary pieniężnej za zniszczenie drzew, krzewów lub terenów zielenilub za ich usuwanie bezwymaganego zezwolenia na podstawie Ustawy o ochronie przyrody, z uwzględnieniem oględzin w terenie, wtym oględzin interwencyjnych wynikających ze zgłoszeń mieszkańców miasta,3. prowadzenie postępowań administracyjnych oraz przygotowanie projektów decyzji w sprawach zezwoleń nausunięcie drzew lub krzewów utrudniających widoczność sygnałów i pociągówlub eksploatację urządzeń kolejowych albo powodujących zaspy śnieżne na podstawie Ustawy o transporcie kolejowym,4. prowadzenie kontroli realizacji i egzekwowanie obowiązku nasadzeń nałożonego w zezwoleniach nausunięcie drzew lub krzewów, prowadzenie postępowania oraz przygotowanie projektów decyzji w sprawach umorzenia opłat za usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości 5. wprowadzanie do publicznie dostępnego wykazu danych o środowisku i jego ochronie dane ownioskacho wydanie zezwolenia i o zezwoleniach na usunięcie drzew lub krzewów oraz o decyzjach owymiarze administracyjnych kar pieniężnych za zniszczenie terenów zieleni albo drzew lub krzewów spowodowane: niewłaściwym wykonaniem zabiegów pielęgnacyjnych, niewłaściwym wykonywaniem robót ziemnych lub wykorzystaniem sprzętu mechanicznego albo urządzeń technicznych oraz zastosowaniem środków chemicznych w sposób szkodliwy dla roślinności oraz za usuwanie drzew lub krzewów bezwymaganego zezwolenia.
Data publikacji: 2016-06-17
Lokalizacja: Jaworzno (śląskie)
Pracodawca: Urząd Miejski
Ta oferta pracy może już nie być aktualna!
Oferta pracy pochodzi z Powiatowego Urzędu Pracy.
Miejsce pracy:Grunwaldzka 33, 43-600 Jaworzno, powiat: m. Jaworzno, woj: śląskie
Rodzaj obowiązków na tym stanowisku pracy: Zakres obowiązków
Zakres obowiązków:
Zakres zadań:1. prowadzenie postępowań administracyjnych oraz przygotowanie projektów decyzji w sprawach zezwoleń nausunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości, na podstawie Ustawy o ochronie przyrody zuwzględnieniem oględzin w zakresie występowania w obrębie zadrzewień gatunków chronionych oraz konieczności rozważenia, przed wydaniem tej decyzji, czy przedsięwzięcie może potencjalnie znacząco oddziaływać na obszar Natura 2000 ,2. prowadzenie postępowań administracyjnych oraz przygotowywanie projektów decyzji w sprawach wymierzania administracyjnej kary pieniężnej za zniszczenie drzew, krzewów lub terenów zielenilub za ich usuwanie bezwymaganego zezwolenia na podstawie Ustawy o ochronie przyrody, z uwzględnieniem oględzin w terenie, wtym oględzin interwencyjnych wynikających ze zgłoszeń mieszkańców miasta,3. prowadzenie postępowań administracyjnych oraz przygotowanie projektów decyzji w sprawach zezwoleń nausunięcie drzew lub krzewów utrudniających widoczność sygnałów i pociągówlub eksploatację urządzeń kolejowych albo powodujących zaspy śnieżne na podstawie Ustawy o transporcie kolejowym,4. prowadzenie kontroli realizacji i egzekwowanie obowiązku nasadzeń nałożonego w zezwoleniach nausunięcie drzew lub krzewów, prowadzenie postępowania oraz przygotowanie projektów decyzji w sprawach umorzenia opłat za usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości 5. wprowadzanie do publicznie dostępnego wykazu danych o środowisku i jego ochronie dane ownioskacho wydanie zezwolenia i o zezwoleniach na usunięcie drzew lub krzewów oraz o decyzjach owymiarze administracyjnych kar pieniężnych za zniszczenie terenów zieleni albo drzew lub krzewów spowodowane: niewłaściwym wykonaniem zabiegów pielęgnacyjnych, niewłaściwym wykonywaniem robót ziemnych lub wykorzystaniem sprzętu mechanicznego albo urządzeń technicznych oraz zastosowaniem środków chemicznych w sposób szkodliwy dla roślinności oraz za usuwanie drzew lub krzewów bezwymaganego zezwolenia.
Forma zatrudnienia: Umowa o pracę na czas określony
Wymiar etatu: 1
Zmianowość pracy: jedna zmiana
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40
Rodzaj wynagrodzenia: Wynagrodzenie brutto
Wysokość wynagrodzenia brutto: od 2 000 PLN
System wynagradzania pracowników na tym stanowisku: Czasowy ze stawką miesięczną
Nazwa stanowiska:
REFERENT W REFERACIE OCHRONY ŚRODOWISKA I ROLNICTWA W WYDZIALE OCHRONY ŚRODOWISKA I ROLNICTWA W URZĘDZIE MIEJSKIM W JAWORZNIE
Miejscowść, w której pracownik będzie pracował: Jaworzno
Województwo, w którym pracownik będzie pracował: śląskie
Powiat, w którym pracownik będzie pracował: m. Jaworzno
Gmina, w którym pracownik będzie pracował: Jaworzno
Państwo, w którym pracownik będzie pracował: Polska
Zawód: specjalista ochrony środowiska
Forma zatrudnienia: Umowa o pracę
Wysokość wynagrodzenia i typ stawki: od 2 000 PLN
Data rozpoczęcia pracy: 17.06.2016
Wymagane wykształcenie dla kandydatów na to stanowisko: wyższe (w tym licencjat)
Dodatkowe informacje odnośnie wymagań dla kandydatów na to stanowisko:
Wymagania konieczne:wykształcenie wyższe magisterskie o kierunku ochrona środowiska lub ochrona przyrody, udokumentowane dyplomem uczelni wyższej lub zaświadczeniem o zdaniu egzaminu dyplomowego, staż pracy co najmniej 2 lata udokumentowany świadectwami pracy lub zaświadczeniem o trwającym zatrudnieniu,niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz korzystanie z pełni praw publicznych potwierdzone oświadczeniem kandydata, znajomość ustaw: o samorządzie gminnym; Prawo ochrony środowiska; o ochronie przyrody,Kodeks postępowania administracyjnego.Wymagania dodatkowe: doświadczenie w pracy w administracji publicznej,znajomość chronionych gatunków zwierząt, roślin i grzybów,komunikatywność,umiejętność pracy samodzielnej.
Wymagania odnośnie stażu pracy: lata: 2
Nazwa pracodawcy: Urząd Miejski
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Nazwa urzędu publikującego ogłoszenie o pracę: Powiatowy Urząd Pracy w Jaworznie
Adres pracodawcy:
Grunwaldzka 33, 43-600 Jaworzno, powiat: m. Jaworzno, woj: śląskie
Język aplikacji o pracę: polski
Wymagane dokumenty aplikacyjne:
Oferty z Nr Referencyjnym OŚ/I zawierające:CV z klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych tekst jedn. Dz. U. z 2015 r. , poz. 2135 z późn. zm.) oraz:list motywacyjny,oryginał kwestionariusza osobowego (dostępnego na stronie internetowej www.bip.jaworzno.pl w zakładce Oferty pracy oraz w Wydziale Organizacyjnym i Kadr pok. 225),oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych, kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kserokopie świadectw pracy lub zaświadczeń o trwającym zatrudnieniu potwierdzających staż pracy, ewentualne referencje,kserokopie zaświadczeń potwierdzających ukończenie kursów, szkoleń, zaświadczeń o odbyciu praktyk,kserokopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13 a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych /Dz. U.z 2014 r., poz. 1202 z późn. zm./proszę złożyć w terminie do 27 czerwca 2016 r. na Dzienniku Podawczym Urzędu Miejskiego w Jaworznie,43-600 Jaworzno, ul. Grunwaldzka 33 lub przesłać na adres: Wydział Organizacyjny i Kadr Urzędu Miejskiegow Jaworznie, ul. Grunwaldzka 33. Oferty pracy otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego w Jaworznie). Warunkiem zakwalifikowania kandydata do dalszego etapu naboru jest złożenie kompletnej oferty zawierającej wszystkie wymagane dokumenty.Informuję, że nabór na stanowisko referenta w Referacie Ochrony Środowiska w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa w Urzędzie Miejskim wJaworznie odbywać się będzie zgodnie z zasadami zawartymi w Systemie zatrudniania pracowników na stanowiska urzędnicze wUrzędzie Miejskim w Jaworznie, wprowadzonym zarządzeniem Nr OR.120.90.2013 Prezydenta Miasta Jaworzna zdnia 3 grudnia 2013 r. Ponadto informuję, iż zgodnie z ww. zarządzeniem nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną z wyjątkiem dokumentów opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu (zgodnie z ustawą z dnia 18 września 2001 r. opodpisie elektronicznym Dz. U. z 2013 r., poz. 262 z późn. zm.).
Sposób przekazania dokumentów aplikacyjnych: Preferowane formy kontaktu: osobiście
Typ podmiotu pracodawcy: UP
Województwo pracodawcy: śląskie
Powiat pracodawcy: m. Jaworzno
Gmina pracodawcy: Jaworzno
Kraj pracodawcy: Polska
Miejscowość pracodawcy: Jaworzno
Ulica pracodawcy: Grunwaldzka
Numer budynku pracodawcy: 33
Profil działalności pracodawcy: jednostka samorządu terytorialnego
Oferta zgłoszona przez: Powiatowy Urząd Pracy w Jaworznie
Liczba wolnych miejsc pracy na to stanowisko pracy: 1
Liczba wolnych miejsc pracy dla osób niepełnosprawnych: 0
Zawód wykonywany przez pracownika: specjalista ochrony środowiska
Data dodania oferty pracy: 20.06.2016
Oferta pracy ważna do: 27.06.2016
Data udostępnienia oferty pracy: 20.06.2016
Data przyjęcia oferty pracy: 17.06.2016
Typ oferowanej pracy: Oferta pracy
Podobne oferty pracy
organizacja zabaw dla dzieci
DW WAM SP.ZO.O. O/WDW JURATA - 2017-05-09 - Jurata (pomorskie)
zapewnienie opracowania spraw emerytalno-rentowych z ubezpieczeń społecznych, kapitału początkowego i innych świadczeń w tym zleconych zakładowi do realizacji oraz korespondencji; oferta również dla osób z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności;
Zakład Ubezpieczeń Społecznych II O/Łódź - 2017-09-07 - Pabianice (łódzkie)
Przygotowywanie zgodnie z wytycznymi surowców do produkcji różnych wyrobów mleczarskich.
kontakt przez PUP - 2016-07-01 - Strzałkowo (wielkopolskie)
zgodny
kontakt przez PUP - 2016-11-28 - Grudziądz (kujawsko-pomorskie)
1)Opracowywanie potrzeb z zakresu urządzeń teletransmisyjnych, programów, wyposażenia ich w urządzenie zabezpieczające, oraz utrzymywanie ich w sprawności. 2)Opracowywanie zasad technicznego zabezpieczenia mienia i obiektów bankowych oraz planowanie zaopatrzenia w środki i urządzenia zabezpieczające.3)Sprawowanie nadzoru nad eksploatacją, konserwacją i naprawami elektronicznych systemów antywłamaniowych i antynapadowych
Bank Spółdzielczy w Poddębicach - 2018-06-07 - Poddębice (łódzkie)
obsługa zgłoszeń i koresp. klientówprzygotowanie formalne umów/aneksów/porozumieńwprowadzenie danych do syst. inf
kontakt przez PUP - 2016-01-19 - Łódź (łódzkie)
wg zakresu
kontakt przez PUP - 2017-10-27 - Brzeg (opolskie)
Opracowywanie dokumentacji technicznej.
LIMATHERM COMPONENTS Sp. z o.o. - 2017-07-27 - Chorzów (śląskie)
obsługa klienta, otwieranie i prowadzenie rachunków bankowych, przyjmowanie i przetwarzanie przelewów bankowych
kontakt przez PUP - 2017-12-14 - Wieliczka (małopolskie)
zgodnie z dołączonym do wnisku programem stażu
kontakt przez PUP - 2016-06-26 - Żywiec (śląskie)
Obsługa maszyn do produkcji opakowań z kartonu i tektury. Mile widziane osoby posiadające orzeczenie o niepełnosprawności.
PACON DRUKARNIA I PRODUCENT OPAKOWAŃ-MAZIJ SP. JAWNA - 2018-01-22 - Golędzinów (dolnośląskie)
praca przy komputerze
kontakt przez PUP - 2017-02-07 - Staniątki (małopolskie)
Obsługa klienta
FABRYKA MEBLI "BODZIO" BOGDAN SZEWCZYK SPÓŁKA JAWNA - 2016-05-13 - Mogilno (kujawsko-pomorskie)
Kompletowanie dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia czynności kontrolnych, powiadomienie i obsługa raportów z czynnosci kontrolnych, przygotowywanie poleceń kontroli, wykonywanie i przekazywanie sprawozdań z realizacji prac BKM wg ustalonych procedur, rozpatrywanie oraz obsługa dokumentacji związanej z odwołaniami od wników kontroli, analiza dokumentacji pokontrolnej pod kątem wystąpienia nieprawidłowości skutkujących koniecznością przekazania jej do GIJHARS lub RDOŚ, WIOŚ, przygotowywanie odpowiedzi ws. umotywowanych zastrzeżeń rolnika/beneficjenta co do ustaleń zawartych w Raporcie/protokole z kontroli
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Pomorski Oddział Regionalny - 2018-03-20 - Gdynia (pomorskie)
Obsługa transportu w ruchu krajowym, przyjmowanie i ewidencjonowanie zleceń transportowych.
ZASADA TRANS - SPEDITION SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SPÓŁKA KOMANDYTOWA - 2016-06-23 - Szarbków (świętokrzyskie)
zapewnienie bieżącej obsługi biura, płynności jego funkcjonowania oraz prawidłowego przepływu informacji, przyjmowanie, rejestrowanie i wysyłanie korespondencji, obsługa poczty elektronicznej, prace administracyjne oraz obsługa urządzeń biurowych
Zakład Karny w Jastrzębiu Zdroju - 2017-09-06 - Jastrzębie-Zdrój (śląskie)
Nauka archiwizowania dokumentów podatkowych i księgowych i inne
kontakt przez PUP - 2017-07-24 - Mielno (zachodniopomorskie)
praca przy kostce brukowej
kontakt przez PUP - 2016-10-17 - Ludwinów (świętokrzyskie)
Wykształcenie: średnie; roczne doświadczenie zawodowe; mile widziane uprawnienia na wózek widłowy, doświadczenie w pracy na magazynie; znajomość języka angielskiego: stopień dobry (minimum B1); zakres obowiązków: rozładunek przesyłek, weryfikacja dokumentów przewozowych, praca ze skanerem kodów. Konieczność udokumentowania 8 lat historii pracy oraz zameldowania. Każdy kandydat, który pracuje w lotnictwie musi przejść przez tzw. proces sprawdzania przeszłości (czas oczekiwania na odpowiedź od 8-12 tygodni). W momencie akceptacji kandydatury przez Ministerstwo ds. Bezpieczeństwa kandydat może rozpocząć pracę. Praca an 2 zmiany po 12godz.; miejsce pracy: Holandia;
"DERKSEN POLSKA" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ - 2017-04-05 - Holandia (Holandia)
zaopatrywanie w materiały, organizacja i zarządzanie transportem, sporządzanie dokumentacji, wyjaśnianie nieprawidłowości, prowadzenie ewidencji stanów magazynu, sporządzanie raportów
kontakt przez PUP - 2018-03-02 - Sulnowo (kujawsko-pomorskie)
- Bliższe informacje na cuwkatowice.bip.gov.pl- Osoba zatrudniona na wyżej wymienionym stanowisku będzie: pieczętowała , opisywała dokumenty, przeprowadzała kontrolę formalno-rachunkową dowodów księgowych, dekretowała dokumenty księgowe, wprowadzała dokumenty księgowe do programu FK, uzgadniała dane do sprawozdań, księgowała wyciągi bankowe, raporty kasowe. Rozliczała podatek VAT naliczony i należny. - Wynagrodzenie: 2650-3180 zł/brutto (płaca zasadnicza + wysługa lat). Praca o pracę na na czas określony do 6 miesięcy, docelowo na stałe. Praca w pełnym wymiarze czasu pracy. Praca po rozstrzygnięciu naboru od maja 2018r.- Praca: 7:30-15:30. Wymagania: wykształcenie średnie ekonomiczne (rachunkowość, finanse, księgowość), doświadczenie zawodowe - doświadczenie zawodowe 5 miesięcy pracy zawodowej w tym minimum 3 miesiące w pionie finansowym. Znajomość zasad księgowości i programów księgowych, znajomość klasyfikacji budżetowej, znajomość programów Word i Excel w zakresie podstawowym, umiejętność obsługi urządzeń biurowych. Umiejętności dodatkowe: doświadczenie w jednostce sektora finansów publicznych.
CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH W KATOWICACH - 2018-05-10 - Katowice (śląskie)
obsługa biurowa produkcji prefabrykatów betonowych
PEPEBE WŁOCŁAWEK PRZEDSIĘBIORSTWO PAŃSTWOWE - 2018-01-05 - Włocławek (kujawsko-pomorskie)
Prowadzenie kursów języka angielskiego dla dorosłych, młodzieży i dzieci. Miejsce pracy powiat opatowski.
CENTRUM EDUKACJI-SZKOŁA JĘZYKÓW OBCYCH "ARKANA" Zbigniew Kokoszka - 2017-07-07 - Opatów (świętokrzyskie)
Staż dla os. do 30 roku życia.
kontakt przez PUP - 2017-10-19 - Giżycko (warmińsko-mazurskie)
Staż dla osoby długotrwale bezrob. posiad. II profil pomocy. Godziny Odbywania staż u od 7:30 do 15:30. 1.Zapoznanie się z regulaminem pracy i zasadami organizacji Biura Powiatowego.2.Zapoznanie się z procedurami obowiązującymi w ARiMR i związanymi z nimi programami.3.Zapoznanie się z zagadnieniami związanymi z archiwizacją dokumentów. 4.Nauka obsługi programu obowiązującego w ARiMR.5.Zapoznanie się z zagadnieniami z zakresu obsługi kancelarii Biura.6.Obsługa petenta.7.Obsługa urządzeń technicznych tj.: ksero, fax, drukarka, skaner.
kontakt przez PUP - 2018-05-01 - Kolbuszowa (podkarpackie)
- osobistą i telefoniczną obsługę Klienta (Frontdesk),- sprzedaż produktów drukarni,- wystawienie dokumentów sprzedaży,- ewidencjonowanie i rozliczanie zleceń,- nadzór nad obiegiem dokumentów w firmie.
USŁUGI POLIGRAFICZNO REKLAMOWE "PASJA" JACEK STENCEL KONTRA - 2016-07-14 - Mikołów (śląskie)
wg wniosku
kontakt przez PUP - 2018-01-18 - Rybnik (śląskie)
sprzedawca w sklepie detalicznym
kontakt przez PUP - 2017-05-09 - Wągrowiec (wielkopolskie)
1) organizowanie i realizacja dostaw (zakupów) w zakresie zaopatrywania pododdziałów Bazy w wyposażenie wspomagające szkolenie wojsk i kulturalno-oświatowe oraz materiały administracyjno-biurowe, pomocnicze oraz zakupy usług i szkoleń, na podstawie potrzeb zgłoszonych przez Zespół Zabezpieczenia (ZZ) Bazy; 2) opracowywanie planów i zmian do planów rzeczowo-finansowych w zakresie zadań o statusie "W"; 3) ewidencjonowanie i rozliczanie faktur z realizacji dostaw i usług o statusie W; 4) uzgadnianie z kierownikiem ZZ terminów dostaw wyposażenia i materiałów administracyjno-biurowych do magazynów ZZ Bazy; 5) organizowanie i realizacja zakupów wyposażenia wspomagającego szkolenie wojsk i kulturalno-oświatowego, materiałów administracyjno-biurowych zgodnie z decyzjami przełożonych w oparciu o ustawę Prawo zamówień publicznych oraz regulaminami wewnętrznymi bazy, w ramach zakresu kompetencji; 6) występowanie o udostępnienie przez właściwie komórki wewnętrzne Bazy informacji niezbędnych dla terminowej i jakościowej realizacji przydzielonych zadań; 7) współuczestniczenie w realizacji kontroli i nadzorów służbowych, zgodnie z zatwierdzonym planem kontroli i nadzoru służbowego w Składzie, gdzie jest przechowywane wyżej wymienione wyposażenie i materiały administracyjno-biurowe; 8) udział w planowaniu bieżących i rocznych zamierzeń Sekcji Wyszkolenia i K-O do planu zasadniczych przedsięwzięć Bazy w zakresie realizacji dostaw wyposażenia wspomagającego szkolenie wojsk i kulturalno-oświatowego oraz materiałów administracyjno-biurowych; 9) zapewnienie przestrzegania przepisów bhp, przeciwpożarowych, ochrony środowiska, jak również przestrzeganie przepisów w zakresie ochrony informacji niejawnych w trakcie realizacji zadań; 10) pełnienie obowiązków wynikających z możliwości nadania pracowniczych przydziałów mobilizacyjnych np.: W wypadku nadania pracowniczego przydziału mobilizacyjnego pracownik jest zobowiązany do wykonywania dodatkowych obowiązków polegających na uczestniczeniu w ćwiczeniach, szkoleniach i innych przedsięwzięciach związanych z zadaniami mobilizacyjnymi jednostki; 11) ochrona danych osobowych przetwarzanych na zajmowanym stanowisku służbowych. Oferta dostępna w sali F, E. KOntakt z pracodawcą - tel.: 261 651 055.
4 REGIONALNA BAZA LOGISTYCZNA - 2016-06-20 - Wrocław (dolnośląskie)
referent
kontakt przez PUP - 2017-09-07 - Rybnik (śląskie)