SPECJALISTA DS. OFERTOWANIA I KOSZTORYSOWANIA Podlechy oferta pracy Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o.
Stanowisko: SPECJALISTA DS. OFERTOWANIA I KOSZTORYSOWANIA
Wynagrodzenie: 4 000 - 6 000 PLN
Zakres obowiązków: - sporządzanie ofert przetargowych,- wycena robót budowlanych, głównie drogowych,- składanie zapytań ofertowych, kontakt i pozyskiwanie podwykonawców,- analiza projektów drogowych oraz dokumentacji przetargowej,- sprawdzanie przedmiarów,- analiza i porównywanie ofert podwykonawców oraz ofert przetargowych.
Data publikacji: 2020-02-17
Lokalizacja: Podlechy (warmińsko-mazurskie)
Pracodawca: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o.
Ta oferta pracy może już nie być aktualna!
Oferta pracy pochodzi z Powiatowego Urzędu Pracy.
Miejsce pracy:11-430 Podlechy 19, powiat: kętrzyński, woj: warmińsko-mazurskie
Rodzaj obowiązków na tym stanowisku pracy: Zakres obowiązków
Zakres obowiązków:
- sporządzanie ofert przetargowych,- wycena robót budowlanych, głównie drogowych,- składanie zapytań ofertowych, kontakt i pozyskiwanie podwykonawców,- analiza projektów drogowych oraz dokumentacji przetargowej,- sprawdzanie przedmiarów,- analiza i porównywanie ofert podwykonawców oraz ofert przetargowych.
Forma zatrudnienia: Umowa o pracę na okres próbny
Wymiar etatu: 1
Zmianowość pracy: jedna zmiana
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40
warunkiPracyIPlacy_lGodzinWMiesiacu: 160
Rodzaj wynagrodzenia: Wynagrodzenie brutto
Wysokość wynagrodzenia brutto: 4 000 - 6 000 PLN
Opis wynagrodzenia dla pracujących na tym stanowisku:
zatrudnienie niezwłocznie po akceptacji kandydata
System wynagradzania pracowników na tym stanowisku: Czasowy ze stawką miesięczną
Nazwa stanowiska: SPECJALISTA DS. OFERTOWANIA I KOSZTORYSOWANIA
Miejscowść, w której pracownik będzie pracował: Podlechy
Województwo, w którym pracownik będzie pracował: warmińsko-mazurskie
Powiat, w którym pracownik będzie pracował: kętrzyński
Gmina, w którym pracownik będzie pracował: Korsze
Państwo, w którym pracownik będzie pracował: Polska
Zawód: specjalista do spraw zamówień publicznych
Forma zatrudnienia: Umowa o pracę
Wysokość wynagrodzenia i typ stawki: 4 000 - 6 000 PLN
Data rozpoczęcia pracy: 18.02.2020
Wymagane wykształcenie dla kandydatów na to stanowisko: średnie zawodowe, ekonomiczne
Wymagane uprawnienia / certyfikaty dla kandydatów: obsługa komputera pakiet Ms Office
wymagania_wymaganiaPozadane_wyksztalcenia_0: wyższe (w tym licencjat), budowlane
Dodatkowe informacje odnośnie wymagań dla kandydatów na to stanowisko:
wykształcenie średnie lub wyższe budowlane lub ekonomiczne, min. 2 lata stażu pracy na tożsamym lub podobnym stanowisku, znajomość obsługi komputera MS Office, programu Norma Pro, AUTOCAD, obsługa sprzętu biurowego, znajomość ustawy o zamówieniach publicznych, prawo jazdy kat. B, mile widziane uprawnienia budowlane (preferowane drogowe), dodatkowe wymagania: samodzielność w działaniu, własna inicjatywa, rzetelność, skrupulatność, obowiązkowość, terminowość, dyspozycyjność, dobra organizacja pracy, komunikatywność.
Wymagania odnośnie stażu pracy: lata: 2
Nazwa pracodawcy:
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o.
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Nazwa urzędu publikującego ogłoszenie o pracę: Powiatowy Urząd Pracy w Kętrzynie
Adres pracodawcy:
11-430 Podlechy 19, powiat: kętrzyński, woj: warmińsko-mazurskie
Język aplikacji o pracę: polski
Wymagane dokumenty aplikacyjne:
zgłoszenia bezpośrednio do pracodawcy z CV wraz załączoną klauzulą, WYRAŻENIE ZGODY (REKRUTACJA) - klauzula do CV:Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w niniejszym CV dla potrzeb obecnego procesu rekrutacji jak i przyszłych procesów rekrutacji, prowadzonych przez Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Kolejowej 28, 05-300 Mińsk Mazowiecki, zgodnie z postanowieniami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1), ustawy z dnia 10 maja 2018 r. 0 ochronie danych osobowych (Dz. U. z dnia 24.05.2018 r., poz. 1000 ze zm.) oraz art. 22 ustawy z dnia 26.06. 1974 r. kodeks pracy (tj. Dz. U. 2018 poz. 917). Jednocześnie oświadczam, że zostałam/zostałem poinformowany/a, że wyrażenie zgody jest dobrowolne, jednak dane te są niezbędne do prawidłowego realizowania wszelkich czynności związanych z ewentualnym zawarciem umowy będącej podstawą zatrudnienia oraz związanych z tym zatrudnieniem, mam prawo do wglądu danych, ich poprawiania lub usunięcia. Data, czytelny podpis.
Sposób przekazania dokumentów aplikacyjnych:
Preferowane formy kontaktu: osobiście, telefon, e-mail
Typ podmiotu pracodawcy: UP
Województwo pracodawcy: warmińsko-mazurskie
Powiat pracodawcy: kętrzyński
Gmina pracodawcy: Korsze
Kraj pracodawcy: Polska
Miejscowość pracodawcy: Podlechy
Numer budynku pracodawcy: 19
Oferta zgłoszona przez: Powiatowy Urząd Pracy w Kętrzynie
Liczba wolnych miejsc pracy na to stanowisko pracy: 1
Liczba wolnych miejsc pracy dla osób niepełnosprawnych: 0
Zawód wykonywany przez pracownika: specjalista do spraw zamówień publicznych
Data ostatniej aktualizacji oferty pracy: 17.02.2020
Data dodania oferty pracy: 17.02.2020
Oferta pracy ważna do: 31.03.2020
Data udostępnienia oferty pracy: 17.02.2020
Data przyjęcia oferty pracy: 17.02.2020
Typ oferowanej pracy: Oferta pracy
link:
http://oferty.praca.gov.pl/portal/index.cbop#/szczegolyOferty?37832eeb1206c23823d3cb9c65f76ae3
Podobne oferty pracy
obsługa klienta, dbanie o porządek w sklepia
kontakt przez OHP - 2016-07-08 - Pińczów (świętokrzyskie)
KONKURS; Szczegóły na stronie internetowej www.gliwice.so.gov.plWykształcenie: wyższe z zakresu psychologii; 3 letni staż pracy w poradnictwie rodzinnym lub z młodzieżą społecznie niedostosowaną albo posiadanie 3 letniej praktyki klinicznej; zakres obowiązków: sporządzanie na zlecenie sądu lub prokuratury opinii w sprawach rodzinnych i opiekuńczych oraz w sprawach nieletnich, na podstawie przeprowadzonych badań psychologicznych, pedagogicznych lub lekarskich; miejsce pracy: Racibórz;
Sąd Okręgowy w Gliwicach - 2019-08-01 - Racibórz (śląskie)
wg programu stażu
kontakt przez PUP - 2016-03-17 - Chodzież (wielkopolskie)
uwaga! Oferta na stanowisko refundowane przez PUP, dla osób bezrobotnych w wieku do 30 lat, zarejestrowanych w PUP.Zakres obowiązków:obsługa klienta, zamawianie towaru, obsługa drukarki fiskalnej
kontakt przez PUP - 2017-10-03 - Świedziebnia (kujawsko-pomorskie)
Ewidencjonowanie towaru i opakowań, wydawanie i przyjmowanie towary, utrzymywanie porządku i czystości w magazynie
kontakt przez PUP - 2016-11-30 - Lipie (mazowieckie)
Kompletowanie zamówień klientów zgodnie z zamówieniem, specyfikacją z użyciem skanera ręcznego, kompletowanie paczek do wysyłki.
kontakt przez PUP - 2018-01-18 - Łódź (łódzkie)
Przygotowywanie paczek do wysyłki, utrzymywanie stanów magazynowych, przyjmowanie towaru, współpraca z działem produkcyjnym, wystawianie dokumentów wewnętrznych oraz zamówień i faktur.
M&R Printing Equipment Poland Sp. z o.o. - 2018-09-10 - Wojnicz (małopolskie)
Telefoniczna obsługa klientów.
Pośrednictwo Finansowe Kredyty-Chwilówki - 2016-06-29 - Tychy (śląskie)
Aktywne wspieranie sprzedaż produktów/usług znajdujących się w ofercie handlowej firmy - dla klientów indywidualnych oraz firm. Pozyskiwanie i obsługa klientów, prowadzenie negocjacji handlowych, przygotowywanie ofert handlowych w oparciu o standardy firmy oraz potrzeby klienta, utrzymywanie trwałych relacji handlowych z dotychczasowymi klientami firmy, aktywny wkład w tworzenie dobrego wizerunku firmy na rynkach polskich, zawieranie umów oraz prowadzenie dokumentacji sprzedażowej. Branża meblowa- meble biurowe
Emi Plus sp.j. Maciej Dobrowolski i Mirosław Topolski - 2017-10-27 - Lublin (lubelskie)
- obsługa klientów- uzupełnianie stanów magazynowych
kontakt przez PUP - 2019-05-02 - Łódź (łódzkie)
przygotowanie dokumentów aplikacyjnych w ramach projektów UE (głównie projekty inwestycyjne), opracowanie studium wykonalności i biznesplanów, przygotowanie analiz i prognoz finansowych, kontakt z klientem w celu pozyskania niezbędnych informacji do projektów
EUROGRANT Sp. z o.o. - 2016-01-26 - Tarnów (małopolskie)
sporządzanie deklaracji podatkowych oraz deklaracji ZUS; sporządzanie raportów finansowych; prowadzenie ewidencji księgowej
Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowe AGRO-TOP Sp. z o.o - 2016-01-22 - Gręzówka-Kolonia (lubelskie)
wg programu stażu
kontakt przez PUP - 2016-05-19 - Swarzędz (wielkopolskie)
Praca w branży instrumentów muzycznych: prowadzenie korespondencji handlowej międzynarodowej i krajowej, kontakty z kontrahentami krajowymi i zagranicznymi. Praca jednozmianowa w godz. 9.00-17.00 od poniedziałku do piątku w Kętach. Proponowane wynagrodzenie 2200 zł brutto miesięcznie + premia.
SILESIA MUSIC CENTER SP. Z O. O. - 2016-09-23 - Kęty (małopolskie)
Pośredniczenie w kontaktach właściciela z pracownikami, klientami i interesantami, rozmowy negocjacyjne oraz sporządzanie umów z klientami, prowadzenie rejestrów i ewidencji rejestru ruchu pojazdów, sporządzanie ofert.
kontakt przez PUP - 2019-01-25 - Starachowice (świętokrzyskie)
Obsługa aplikacji z przeszkoleniem. Pisanie i utrzymywanie dokumentacji. Obsługa urządzeń biurowych. Zarządzanie użytkownikami aplikacji.
kontakt przez PUP - 2018-08-29 - Serock (mazowieckie)
kompleksowe przygotowywanie ofert w przetagrach publicznych, zapytaniach ofertowych i zapytaniach o cenę na terenie całego kraju przygotowywanych na podstawie przepisów Prawa Zamówień Publicznych, Kodeksu Cywilnego i Prawa Oświatowego, samodzielne sporządzanie dokumentacji odwoławczej do Krajowej Izby Odwoławczej, prowadzenie monitoringu popstępowań przetargowych, prowadzenie bazy danych postępowań i raportowanie wyników, sporządzanie opinii prawnych
kontakt przez PUP - 2016-08-30 - Poznań (wielkopolskie)
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku: 1. prowadzenie akt osobowych nauczycieli i pracowników niepedagogicznych, 2. sporządzanie dokumentacji związanej z zatrudnieniem pracowników, trwaniem i rozwiązywaniem stosunku pracy (przygotowywanie umów, wystawianie świadectw pracy, ustalanie uprawnień do dodatków stażowych, nagród jubileuszowych i innych), 3. obsługa programu Kadry OPTIVUM, Płatnik oraz przekazywanie danych w programie SIO, 4. współpraca z Dyrektorem szkoły przy tworzeniu arkusza organizacyjnego szkoły w zakresie spraw kadrowych, 5. prowadzenie dokumentacji dotyczącej awansu zawodowego nauczycieli oraz dokumentacji Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych pracowników, 6. sporządzanie sprawozdań GUS w zakresie spraw personalnych określonych przez odpowiednie przepisy prawa ( Z-03, Z-05, Z-06), 7. prowadzenie ewidencji czasu pracy, urlopów pracowniczych, rejestru absencji chorobowej, 8. prowadzenie dokumentacji dotyczącej awansu zawodowego oraz rejestru wydanych zaświadczeń dla nauczycieli kontraktowych, 9. przekazywanie akt spraw zakończonych do archiwum, 10. inne zadania wynikające ze specyfiki prowadzenia spraw kadrowych.
ZESPÓŁ SZKÓŁ ARCHITEKTONICZNO-BUDOWLANYCH I LICEALNYCH IM. STANISŁAWA NOAKOWSKIEGO - 2019-07-04 - Warszawa (mazowieckie)
j/w
HR SYSTEMS Sp. z o.o. - 2016-06-22 - Warszawa (mazowieckie)
Pozyskiwanie klientów, przygotowywanie ofert, inne prace biurowe.
EU-RO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ - 2016-01-13 - Zabrze (śląskie)
realizowanie strategii public relations według przyjętych założeń, koordynacja i opieka nad wizerunkiem firmy,- opracowywanie i projektowanie treści materiałów promocyjnych: redagowanie tekstów reklamowych oraz notatek prasowych (broszury, ulotki, reklama prasowa, katalogi firmowe),- współpraca z dostawcami usług reklamowych, drukarniami, studiem fotograficznym i innymi podwykonawcami,- budowanie wizerunku firmy w sieci (administrowanie stroną WWW, FC itp.)- promowanie przedsiębiorstwa na oficjalnych imprezach branżowych i targach,- opracowywanie projektów kampanii wizerunkowych i wspomagających sprzedaż,- współpraca z zespołem sprzedaży w zakresie wsparcia marketingowego.
P.P.H.U GRAFF S.C. JACEK ANTONOWICZ , MIROSŁAW DOLECKI - 2016-08-31 - Wałcz (zachodniopomorskie)
Sporządzanie rozliczeń usług motoryzacyjno-ślusarskich.
Wadowicka Usługowa Spółdzielnia Pracy - 2018-04-17 - Wadowice (małopolskie)
Obsługa klienta oraz informowanie o towarach i usługach. Praca na umowę o pracę w godz. 7-15, 10-18 w Kołobrzegu, 7-18 w soboty.
Twoja Alfa Sp. z o.o. - 2017-07-04 - Kołobrzeg (zachodniopomorskie)
reprezentacja firmy, obsługa klienta, utrzymywanie kontaktów z dotychczasowymi klientami, pomoc w zarządzaniu firmą,
kontakt przez PUP - 2019-12-20 - Sosnowiec (śląskie)
-konkurs na stanowiskoobliczanie wynagrodzeń za pracę oraz innych świadczeeń pieniężnych należnych pracownikom na podstawie przepisów płacowych, podatkowych oraz ZUS
Powiatowe Centrum Edukacyjne- Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych - 2019-10-16 - Lębork (pomorskie)
Wewnętrzne i zewnętrzne raportowania aktualności odpowiedzialność za przygotowywanie i analizowanie kończących miesiąc oraz kwartał działań finansowych. Włączając w to precyzyjne rozliczenie międzyokresowe, przygotowywanie zestawienia bilansowego uzgodnionego dla powiązanych kont Corporate Sundry. Zapewnienie znaczących analiz wariancji dla istotnych ruchów. Przygotowanie pakietu wydajności Corporate Sundry Monthly do przeglądu przez GAL & S FD i do ostatecznej dyskusji z Group FC na WD6. Utrzymywanie skutecznej komunikacji z kluczowymi interesariuszami w zespołach biznesowych, rynkowych, regionalnych i korporacyjnych w zakresie wszystkich aspektów raportowania.Ubezpieczenia -wspieranie menadżera działu finansów w zakresie przygotowywania aktualnych ubezpieczeń, analiza prognoz. Prognozowanie budżetowe - Zestawianie danych wyjściowych i przygotowywanie miesięcznych prognoz dla Corporate Sundry.Zgodność i kontrola - Wewnętrzna zgodność Sarbox dla zespołu Corporate Sundry. Przekazywanie wymaganych danych przez audyt zewnętrzny dla Corporate Sundry.
kontakt przez PUP - 2019-10-04 - Poznań (wielkopolskie)
- SZCZEGÓŁY OGŁOSZENIA NA STARONIE: http://www.katowice.so.gov.pl/249/info - W zakresie przeprowadzania badań oraz opiniowania do zadań specjalisty należy:a) realizacja procesu diagnostycznego w obszarze posiadanej specjalności, adekwatnie do problemu diagnostycznego;b) stosowanie metod i technik badawczych, dokonywanie interpretacji i integracji wyników badania w zakresie własnej specjalności;c) sporządzanie części opinii w zakresie posiadanych kompetencji zawodowych;d) wykonywanie czynności diagnostycznych z najwyższą starannością, zgodnie z aktualnymi wskazaniami wiedzy i nauki oraz etyką wykonywanego zawodu, bezstronnie i terminowo.- W ramach zespołu, na zlecenie sądu, prowadzenie mediacji, przeprowadzania wywiadów środowiskowych w sprawach nieletnich, prowadzenie poradnictwa specjalistycznego dla małoletnich, nieletnich i ich rodzin.- Miejsce wykonywania pracy: Sąd Okręgowy w Katowicach III Opiniodawczy Zespół Sądowych Specjalistów z siedzibą w Bytomiu.- Zarządzenie Nr 78/2016 z dnia 20 września 2016r. Prezesa Sądu Okręgowego w Katowicach §1 Na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015r. o opiniodawczych zespołach sadowych specjalistów (t.j - Dz. U. z 2015r. poz. 1418) oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 11 marca 2016r. w sprawie konkursów na stanowiska kierownika i specjalisty opiniodawczego zespołu sadowych specjalistów (Dz. U. z 2016r. poz. 367) zarządzam przeprowadzenie konkursu na stanowisko specjalisty (w zakresie psychologii), o sygnaturze O.Kdr. 110-1102-79/16, w III Opiniodawczym Zespole Sądowych Specjalistów w Sądzie Okręgowym w Katowicach z siedzibą w Bytomiu. Ilość wolnych stanowisk: 0,5 etatu (umowa na czas określony w celu zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności w pracy). - Termin I etapu konkursu: 27 październik 2016r. Miejsce przeprowadzenia konkursu: Sąd Okręgowy w Katowicach. Miejsce i termin II i III etapu konkursu zostanie ogłoszone na stronie internetowej www.katowice.so.gov.pl w dziale Oferty pracy.- Zarządzam zamieszczenie ogłoszenia na tablicy ogłoszeń w gmachu Sądu Okręgowego w Katowicach, nadto w siedzibie Urzędu Pracy w Katowicach, w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Sądu Okręgowego w Katowicach. - Kandydat ubiegający się o pracę winien spełniać wymagania:1. pełna zdolność do czynności prawnych,2. posiadanie obywatelstwa polskiego, obywatelstwa innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej, albo obywatelstwa innego państwa, jeżeli na podstawie przepisów prawa Unii Europejskiej przysługuje mu prawo podjęcia zatrudnienia lub samozatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na zasadach określonych w tych przepisach,3. nieposzlakowana opinia,4. nie został skazany prawomocnym wyrokiem za przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,5. nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;6. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku specjalisty, 7. ukończone wyższe studia z zakresu psychologii w Rzeczypospolitej Polskiej i uzyskany tytułu magistra lub ukończone zagraniczne studia z zakresu psychologii uznane w Rzeczypospolitej Polskiej,8. co najmniej 3-letni staż pracy w poradnictwie rodzinnym lub z młodzieżą społecznie niedostosowaną albo 3-letnią praktykę kliniczną.- Godziny pracy: od godz. 7:30 w równoważnym systemie czasu pracy.- Wynagrodzenie: od 1500 zł/brutto. Praca na umowę o pracę na czas określony w celu zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności w pracy. Praca w niepełnym wymiarze czasu pracy (50%). Wynagrodzenie za pracę wypłacane jest raz w miesiącu. Data rozpoczęcia pracy: po zakończeniu procedury naboru (około 01.01.2017 r.)
SĄD OKRĘGOWY W KATOWICACH - 2016-09-23 - Bytom (śląskie)
Wykonywanie prostych czynności przy produkcji części i akcesoriów do pojazdów silnikowych, montowanie elementów, kontrola ilościowa i uzupełnianie komponentów, pakowanie lelementów i komponentów.Miejsce pracy: ul. Logistyczna 8, 55-040 Bielany Wrocławskie oraz inne miejsca zgodnie ze zleceniem. Około 120 godzin miesięcznie, dyspozycyjność całodobowa. Przewidywany okres wykonywnia pracy: od roku do 3 lat.
kontakt przez PUP - 2020-02-03 - Bielany Wrocławskie (dolnośląskie)
Prowadzenie indywidualnego doradztwa zawodowego mającego na celu wsparcie w wyborze drogi rozwoju zawodowego, kierunku przekwalifikowania, analizie potencjału zawodowego studentów i absolwentów WSAiB;Prowadzenie zajęć grupowych z zakresu metod i sposobów poszukiwania zatrudnienia;Opracowywanie materiałów doradczych i edukacyjnych;Projektowanie i wdrażanie przedsięwzięć ukierunkowanych na rozwój kompetencji i wzrost zatrudnialności;Udział w opracowywaniu strategii Biura, ustalania priorytetów i wypracowania właściwych metod działania;Aktywne poszukiwanie dobrych praktyk, nowatorskich rozwiązań i potencjalnych możliwości rozwoju Biura Karier;Rozwijanie współpracy pomiędzy Biurem Karier a partnerami i specjalistami zewnętrznymi;Dbanie o wizerunek Biura Karier na Uczelni i poza nią.
WYŻSZA SZKOŁA ADMINISTRACJI I BIZNESU IM. EUGENIUSZA KWIATKOWSKIEGO W GDYNI - 2017-03-29 - Gdynia (pomorskie)
Prowadzenie ewidencji czasu pracy, sprawy związane z zakładowym funduszem świadczeń socjalnych, ewidencja danych na potrzeby GUS, obsługa sekretariatu
WOJEWÓDZKA BIBLIOTEKA PUBLICZNA IM. MARSZAŁKA J. PIŁSUDSKIEGO W ŁODZI - 2017-11-28 - Łódź (łódzkie)