STARSZY REFERENT SEKCJI RACHUBY I PŁAC PIONU GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO Koszalin oferta pracy Centralny Ośrodek Szkolenia Straży Granicznej
Stanowisko: STARSZY REFERENT SEKCJI RACHUBY I PŁAC PIONU GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO
Wynagrodzenie: od 2 600 PLN
Zakres obowiązków: wyrejestrowywanie, zgłaszanie zmian do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego funkcjonariuszy i pracowników oraz członków ich rodzin, sporządzanie i terminowe przesyłanie do ZUS raportów i deklaracji rozliczeniowych, archiwizowanie na nośnikach informatycznych wszystkich czynności zgłoszeniowych i rozliczeniowych z ZUS wykonywanych w systemie komputerowym,-przygotowywanie i wprowadzanie do systemu bankowości elektronicznej przelewów dotyczących wpłat z tytułu należności składek wobec ZUS, podatku dochodowego do urzędu skarbowego, prowadzenie dokumentów pomocniczych dotyczących składek ZUS i FP,rozliczanie i wystawianie rachunków z tytułu zawieranych przez COSSG umów o dzieło z uwzględnieniem składek ZUS, składek na ubezpieczenie zdrowotne i podatku dochodowego od osób fizycznych oraz zgłaszanie do ubezpieczeń i wyrejestrowywanie tych osób z ubezpieczeń, prowadzenie ewidencji i rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych z Urzędem Skarbowym, sporządzanie informacji PIT 11, PIT 8AR, sporządzanie informacji zaświadczeń do ZUS i Zakładu Emerytalnego o wysokości osiągniętych dochodów zatrudnionych emerytów i rencistów. Sporządzanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu RP7 sporządzanie i wydawanie informacji rocznej ZUS dla osób ubezpieczonych funkcjonariuszy, pracowników i zleceniobiorców.
Data publikacji: 2020-02-03
Lokalizacja: Koszalin (zachodniopomorskie)
Pracodawca: Centralny Ośrodek Szkolenia Straży Granicznej
Ta oferta pracy może już nie być aktualna!
Oferta pracy pochodzi z Powiatowego Urzędu Pracy.
Miejsce pracy:Marszałka Józefa Piłsudskiego 92, 75-531 Koszalin, powiat: m. Koszalin, woj: zachodniopomorskie
Rodzaj obowiązków na tym stanowisku pracy: Zakres obowiązków
Zakres obowiązków:
wyrejestrowywanie, zgłaszanie zmian do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego funkcjonariuszy i pracowników oraz członków ich rodzin, sporządzanie i terminowe przesyłanie do ZUS raportów i deklaracji rozliczeniowych, archiwizowanie na nośnikach informatycznych wszystkich czynności zgłoszeniowych i rozliczeniowych z ZUS wykonywanych w systemie komputerowym,-przygotowywanie i wprowadzanie do systemu bankowości elektronicznej przelewów dotyczących wpłat z tytułu należności składek wobec ZUS, podatku dochodowego do urzędu skarbowego, prowadzenie dokumentów pomocniczych dotyczących składek ZUS i FP,rozliczanie i wystawianie rachunków z tytułu zawieranych przez COSSG umów o dzieło z uwzględnieniem składek ZUS, składek na ubezpieczenie zdrowotne i podatku dochodowego od osób fizycznych oraz zgłaszanie do ubezpieczeń i wyrejestrowywanie tych osób z ubezpieczeń, prowadzenie ewidencji i rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych z Urzędem Skarbowym, sporządzanie informacji PIT 11, PIT 8AR, sporządzanie informacji zaświadczeń do ZUS i Zakładu Emerytalnego o wysokości osiągniętych dochodów zatrudnionych emerytów i rencistów. Sporządzanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu RP7 sporządzanie i wydawanie informacji rocznej ZUS dla osób ubezpieczonych funkcjonariuszy, pracowników i zleceniobiorców.
Forma zatrudnienia: Umowa o pracę na okres próbny
Wymiar etatu: 1
Zmianowość pracy: jedna zmiana
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40
warunkiPracyIPlacy_lGodzinWMiesiacu: 168
Rodzaj wynagrodzenia: Wynagrodzenie brutto
Wysokość wynagrodzenia brutto: od 2 600 PLN
Opis wynagrodzenia dla pracujących na tym stanowisku:
wynagrodzenie:2477 zł brutto+ 5% premii regulaminowej + dodatek stażowy, wysokość wynagrodzenia nie mniej niż 2600zł
System wynagradzania pracowników na tym stanowisku: Czasowy ze stawką miesięczną
Nazwa stanowiska:
STARSZY REFERENT SEKCJI RACHUBY I PŁAC PIONU GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO
Miejscowść, w której pracownik będzie pracował: Koszalin
Województwo, w którym pracownik będzie pracował: zachodniopomorskie
Powiat, w którym pracownik będzie pracował: m. Koszalin
Gmina, w którym pracownik będzie pracował: Koszalin
Państwo, w którym pracownik będzie pracował: Polska
Zawód:
pozostali pracownicy do spraw rachunkowości i księgowości
Forma zatrudnienia: Umowa o pracę
Wysokość wynagrodzenia i typ stawki: od 2 600 PLN
Data rozpoczęcia pracy: 17.02.2020
Data zakończenia pracy: 16.05.2020
Wymagane wykształcenie dla kandydatów na to stanowisko: średnie ogólnokształcące
Wymagane uprawnienia / certyfikaty dla kandydatów: obsługa komputera
Wymagane uprawnienia / certyfikaty: obsługa urządzeń biurowych
Dodatkowe informacje odnośnie wymagań dla kandydatów na to stanowisko:
wykształcenie minimum średnie zalecane ekonomiczne, staż pracy - przy wykształceniu średnim minimum 4 lata, - przy wykształceniu wyższym 2 lata, znajomość zagadnień i pojęć z zakresu przepisów dot. ubezpieczeń społecznych, funduszu pracy i ubezpieczeń zdrowotnych, znajomość zagadnień z zakresu płac,znajomość programu Płatnik, obsługa komputera w zakresie pakietu Microsoft Office (Word, Excel), umiejętność obsługi urządzeń biurowych, komunikatywność, kreatywność i umiejętność pracy w zespole, informacje dot. oferty znajdują się pod adresem: www.cos.strazgraniczna.pl,
Wymagania odnośnie stażu pracy: lata: 2
Nazwa pracodawcy: Centralny Ośrodek Szkolenia Straży Granicznej
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Nazwa urzędu publikującego ogłoszenie o pracę: Powiatowy Urząd Pracy w Koszalinie
Adres pracodawcy:
Marszałka Józefa Piłsudskiego 92, 75-531 Koszalin, powiat: m. Koszalin, woj: zachodniopomorskie
Język aplikacji o pracę: polski
Wymagane dokumenty aplikacyjne:
wynagrodzenie: 2477 zł brutto podstawy + 5 % premii regulaminowej + dodatek stażowy - nie mniej niż 2600 zł brutto, dodatkowe informacje: praca w godz. 7:30 - 15:30, szczegółowe informacje dot. wymaganych dokumentów oraz oferty pracy znajdują się pod adresem: www.cos.strazgraniczna.pl
Sposób przekazania dokumentów aplikacyjnych: Preferowane formy kontaktu: osobiście, telefon
Typ podmiotu pracodawcy: UP
Województwo pracodawcy: zachodniopomorskie
Powiat pracodawcy: m. Koszalin
Gmina pracodawcy: Koszalin
Kraj pracodawcy: Polska
Miejscowość pracodawcy: Koszalin
Ulica pracodawcy: Marszałka Józefa Piłsudskiego
Numer budynku pracodawcy: 92
Profil działalności pracodawcy: szkolenie funkcjonariuszy Straży Granicznej
Oferta zgłoszona przez: Powiatowy Urząd Pracy w Koszalinie
Liczba wolnych miejsc pracy na to stanowisko pracy: 1
Liczba wolnych miejsc pracy dla osób niepełnosprawnych: 0
Zawód wykonywany przez pracownika:
pozostali pracownicy do spraw rachunkowości i księgowości
Data dodania oferty pracy: 03.02.2020
Oferta pracy ważna do: 11.02.2020
Data udostępnienia oferty pracy: 03.02.2020
Data przyjęcia oferty pracy: 03.02.2020
Typ oferowanej pracy: Oferta pracy
link:
http://oferty.praca.gov.pl/portal/index.cbop#/szczegolyOferty?d910b05e62c970ce063fb1908ba357f7
Podobne oferty pracy
Wszelkie czynności związane z prowadzeniem biura firmy, Odbieranietelefonów, Planowanie tras przejazdów busów Wynagrodzenie zatrakcyjnym systemem premiowym, praca w godz. 10:00-18:00
Prima Bus Bak Bus Artur Bak Sławomir Piechaczek - 2019-01-30 - Opole (opolskie)
praca przy produkcji mebli
kontakt przez PUP - 2016-02-10 - Radostków (śląskie)
pielegnacja zieleni, sadzenie krzewów, sprzatanie terenu wokół obiektu
AUTO EXPERT - 2019-09-12 - Góra Puławska (lubelskie)
wg stanowiska pracy i programu stażu
kontakt przez PUP - 2019-01-30 - Bielsk Podlaski (podlaskie)
obróbka skrawaniem elementów metalowych
Zakład Wielobranżowy inż. Bolesław Rybiński - 2016-08-10 - Barwice (zachodniopomorskie)
prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z obowiżującymi przepisami, współtworzenie deklaracji podatkowych w tym m.in. VAT, GUS, nadzór nad ewidencją środków trwałych, sporządzenie sprawozdań i raportó na potrzeby firmy, księgowanie i dekretowanie bieżących faktur, współpraca z audytorami
Strassmayr Sp. z o.o. Sp. Komandytowa - 2016-07-08 - Wysogotowo (wielkopolskie)
- Zarządzanie usługą GLOBAL CONTROL CENTER, zarządzanie komunikacją i współpracą pomiędzy zespołem w INDIACH a POLSKĄ, proces ciągłej poprawy jakości dostarczanych usług, współdzielenie doświadczeń zdobytych we współpracy z klientem, utrzymywanie dobrych relacji z klientem.- Wynagrodzenie: 9000 zł/brutto. Praca na umowę o pracę na czas określony: od 01.10.2017 r. do 31.12.2018 r. Praca w pełnym wymiarze czasu pracy.- Praca: 9:00-17:00. Wymagane wykształcenie wyższe informatyczne. Wymagane doświadczenie zawodowe 5 lat branży IT. Wymagana znajomość języka programowania, SAP, ORACLE.
kontakt przez PUP - 2017-08-14 - Katowice (śląskie)
Zapewnienie wsparcia w zakresie doskonalenia i produkcji aplikacji Service Now; Zajmowanie się udoskonaleniami wymaganymi przez Klienta; Zarządzanie ruchem funkcjonalności / konfiguracji produktów, od etapu projektowania do etapu produkcji; Dzielenie się z Klientem wiedzą dotyczącą procesu i związanych z tym przepływów pracy; Występowanie w charakterze jedynego punktu eskalacji w odniesieniu do wszelkich problemów zgłoszonych w zakresie wspierania i rozbudowy Aplikacji; Przygotowywanie tygodniowych raportów dotyczących bieżącego statusu na rzecz klientów. Raporty będą zawierać dane dotyczące wsparcia w zakresie Aplikacji i Rozbudowy Aplikacji, w oparciu o wcześniejsze uzgodnienia porozumienia o poziomie usługi; Zaproponowanie technicznych / funkcjonalnych rozwiązań dla klienta w celu usprawnienia istniejącej aplikacji lub procesu; Zarządzanie i kierowanie zespołem; Monitorowanie postępów i wyników projektu; Omówienie szacunkowego zakresu prac w odniesieniu do wszystkich nowych prac związanych z tworzeniem aplikacji; Koordynowanie z klientem zakresu Testowania Użytkownika i Przekazania Produktu według standardowego procesu ITIL; Zapewnienie Pilnego Wsparcia w kwestiach krytycznych.
kontakt przez PUP - 2017-09-21 - Wrocław (dolnośląskie)
Pakowanie opakowań kosmetycznych.
LEVEL WORK Artur Chrząszcz - 2019-08-21 - Sobiekursk (mazowieckie)
Prowadzenie projektów prefabrykacji rozdzielnic elektrycznych oraz szaf sterowniczych, analiza techniczno-finansowa dokumentacji, stały kontakt z zespołami projektowymi klienta, tworzenie oraz nadzór nad harmonogramami projektów, nadzór nad budżetami projektów, koordynacja działań wszystkich działów zaangażowanych w realizację kontraktu
ETP SPÓŁKA AKCYJNA - 2020-01-28 - Bierawa (opolskie)
Praca z zespołem produktywnym, Software Managerami technicznymi w sprawie wymagań (luk i końcowych), przeprowadzanie analizy luk pomiędzy wymaganiami wysokiego i niskiego poziomu, dokumentowanie wymogów średniego/niskiego poziomu, wykonywanie kontroli zespołu, wykonywanie aktualizacji statusu ryzyka dla klientów, kontrola wykonania zakresu i terminu dostawy, odgrywanie roli Software Managera.
kontakt przez PUP - 2016-07-28 - Kraków (małopolskie)
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%. Miejsce wykonywania pracy:ul. Dąbrowskiego 2, 47 400 Racibórz.Główne obowiązki:- przyjmowanie, ewidencjonowanie, wydawanie dokumentów niejawnych w celu zapewnienia właściwego ich obiegu; - prowadzenie urządzeń ewidencyjnych w celu zapewnienia zgodnego z przepisami obiegu dokumentów niejawnych;- wykonywanie czynności związane z przygotowaniem dokumentów do wysłania w celu przekazania ich do adresatów; - gromadzenie i komplementowanie dokumentacji zwróconej do kancelarii tajnej w celu przygotowania do archiwizacji lub wybrakowania. Warunki pracy: - warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: praca administracyjno biurowa, praca w godzinach od 7.30 do 15.30, praca przed monitorem; wymuszona pozycja ciała; miejsce pracy na 3 piętrze. - miejsce i otoczenie organizacyjno- techniczne stanowiska pracy: narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe; - możliwość poruszania się po budynku: brak wind, odpowiednio dostosowana toaleta oraz zachowana odpowiednia szerokość drzwi. Wykształcenie: średnie. Wymagania niezbędne: - znajomość ustawy o ochronie informacji niejawnych;; - umiejętność obsługi pakietu biurowego MS Office (arkusz kalkulacyjny, edytor tekstu); - posiadanie 6 m-cy doświadczenia zawodowego w zakresie pracy biurowej;- posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego lub pozytywne zakończenie procedur sprawdzających zakończonych wydaniem poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą ŚCIŚLE TAJNE. Wymagania dodatkowe:- posiadanie 1 roku doświadczenia zawodowego w pracy w administracji publicznej.
Śląski Oddział Straży Granicznej z siedzibą w Raciborzu - 2019-09-26 - Racibórz (śląskie)
kontakty i korespondencja z dostawcami z Rosji, Białorusi i Ukrainy
WERNER JANIKOWO Sp. z o.o. Zakład Kęszyca Leśna - 2018-07-16 - Kęszyca Leśna (lubuskie)
- zaopartrywanie stołówki szkolnej w potrzebne artykuły żywieniowe z zachowaniem prawa o zamówieniach publicznych, - sprawdzanie zgodności zamowień z fakturami, prowadzenie magazynu żywieniowego, - właściwe pzrzechowywanie produktów i zabezpieczenie ich przed zniszczeniem, - uzgadnianie sald magazynu z głównym księgowym,- planowanie jadłospisu zgodnie z obowiązującymi norami i kaloryczności, - kalkulowanie dzinnej stawki żywieniowej, - przestrzeganie terminów pzrydatoności do spożycia artykułów znajdujących się w magazyniem racjonalne gospodarowanie produktami żywnościowymi oraz środkami pienięznymi, - wydawanie do kuchni artykułów żywieniowych na podstawie dziennego raportu żywieniowego za potwierdzeniem kucharza, - kontrolowanie prawidłowości przygotowywania i wydawania posiłków oraz wlaściwej gramatury i kaloryczności potraw, - pomoc w przygotowywaniu posiłków i ich wydawaniu w razie potrzeb, - codzienne prowadzenie dokumentacji związanej z zapotrzebowaniem i żywieniem tj, kartotek magazynowych, raportów żywieniowych ora ewidencji opłat i odpisów,- prowadzenie kasy, pobieranie i wpłacanie pieniędzy do banku, należyte zabezpieczenie gotówki przed kradzieżą, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Praca w godzinach prannych: 7-11 (do uzgodnienia). Kontakt z pracodawcą: 71 798 67 19 w 111.
Szkoła Podstawowa nr 14 - 2017-09-21 - Wrocław (dolnośląskie)
Praca w magazynie z częściami samochodowymi
kontakt przez PUP - 2016-01-08 - Chorzów (śląskie)
obsługa urządzeń i drukarki,skanowania 3 D
kontakt przez PUP - 2017-01-17 - Wręczyca Wielka (śląskie)
Rejestrowanie, przechowywanie oraz przekazywanie dokumentów otrzymywanych, wysyłanych oraz wytwarzanych na potrzeby wewnętrzne JW; kompletowanie dokumentów zgodnie z JRWA oraz przygotowanie akt do archiwizacji, obsługa systemu elektronicznego obiegu dokumentów; zapewnienie obsługi kancelaryjnej JW.
1 Podlaska Brygada Obrony Terytorialnej w Białymstoku - 2017-08-01 - Łomża (podlaskie)
prowadzenie spraw związanych z ustaleniem uprawnień do świadczeń emerytalno- rentowych, prowadzenie i aktualizacja akt emerytalno - rentowych, dokonywanie rocznych rozliczeń emerytur i rent w zakresie podatkowym, realizacja potrąceń egzekucyjnych z emerytur i rent
Wojskowe Biuro Emerytalne w Zielonej Górze - 2017-10-04 - Zielona Góra (lubuskie)
•profesjonalna obsługa klienta przy kasie oraz na sali sprzedaży zgodnie ze standardami firmy,•dbanie o ekspozycję towaru,•samodzielne prowadzenie (lub w obecności Kierownika Sklepu) zmiany od kilku do kilkunastu razy w miesiącu (w zależności od potrzeb sklepu), tj. organizacja i nadzór nad pracą zespołu, wyjaśnianie reklamacji z klientami sieci, przyjmowanie i kontrola•dostaw z Centrum Dystrybucyjnego do sklepu,•zamówienia na pieczywo, przygotowanie sklepu do inwentaryzacji,•inne zadania zlecone przez Kierownika Sklepu.
Jeronimo Martins Polska S.A - 2019-08-27 - Opole (opolskie)
1.Przygotowywanie dokumentacji związanej z prowadzonymi postępowaniami o udzielenie zamówienia publicznego i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.2.Monitorowanie terminów i zgodności realizacji wykonania przeglądów okresowych i konserwacji gaśnic w obiektach i pojazdach podległych Komendzie Stołecznej Policji z zapisami zawartych umów. 3.Monitorowanie terminów i zgodności realizacji wykonania przeglądów okresowych i konserwacji hydrantów wewnętrznych i zewnętrznych w obiektach podległych Komendzie Stołecznej Policji z zapisami zawartych umów. 4.Monitorowanie terminów i zgodności realizacji wykonania przeglądów technicznych systemów przeciwpożarowych oraz oświetlenia dróg ewakuacyjnych w obiektach Komendy Stołecznej Policji z zapisami zawartych umów. 5.Monitorowanie terminów i zgodności realizacji wykonania usługi, naprawy i konserwacji instalacji i urządzeń przeciwpożarowych z zapisami zawartych umów. 6.Oznakowanie dróg pożarowych. 7.Prowadzenie ewidencji sprzętu przeciwpożarowego. 8.Zgłaszanie zapotrzebowania na sprzęt i oznakowanie do Wydziału Zaopatrzenia Komendy Stołecznej Policji. 9.Określanie na podstawie dokumentów przekazywanych z komórek organizacyjnych Komendy i jednostek organizacyjnych Policji zakresu prac niezbędnych do usunięcia usterek i dysfunkcji urządzeń będących na wyposażeniu obiektów. 10.Monitorowanie stanu technicznego obiektów Komendy i jednostek organizacyjnych Policji, określanie zakresu prac niezbędnych do usunięcia usterek i dysfunkcji urządzeń będących na wyposażeniu obiektów. 11.Przygotowywanie dokumentacji dotyczącej zlecania bieżących robót remontowych.12.Sporządzanie projektów umów z podmiotami zewnętrznymi oraz nadzorowanie ich realizacji w zakresie m.in. zleceń przeglądów instalacji grawitacyjnych, wentylacyjnych, kominowych oraz węzłów cieplnych obiektów Komendy. 13.Monitorowanie wykonania bieżących remontów i uczestniczenie w technicznych odbiorach pomieszczeń po przeprowadzonych remontach. 14.Sprawdzanie wykonanych prac konserwacyjno-naprawczych i serwisowych oraz montażowych przez firmy zewnętrzne.
Komenda Stołeczna Policji - 2019-08-07 - Warszawa (mazowieckie)
Według zawodu
KEJJS-POL USŁUGI TRANSPORTOWE Krzysztof Stapiński - 2016-04-27 - Żary (lubuskie)
zgodnie ze stanowiskiem; praca w godz. 7-20; kontakt osobisty i telefoniczny z pracodawcą w godz. 8-20
Sklep Spożywczo-Przemysłowy Andrzej Diegner - 2016-04-15 - Bobrowniki (pomorskie)
Kosmetyczka
SALON FRYZJERSKI "VENUS" JAROSŁAW DĄBROWSKI - 2019-02-21 - Radomyśl Wielki (podkarpackie)
Dokonywanie zakupoów w imieniu klienta, konsutlacja dokonywanych transakcji, poszukiwanie nowych producentów, bezpośredni kontakt z klientem hispzańskojęzycznym
kontakt przez PUP - 2016-07-27 - Łódź (łódzkie)
profesjonalna obsługa klientów w zakresie usług pocztowych, doręczanie przesyłek, przekazów pocztowych i telegramów, prowadzenie aktywnej sprzedaży wybranych usług i towarów, znieranie i aktualizacja danych dotyczących rejonu doręczeń oraz bazy adresowej firm, prowadzenie dokumentacji eksplotacyjnej, monitorowanie estetyki i stanu technicznego nadawczych i oddawczych skrzynek pocztowych, kształtowanie pozytywnego wizerunku Poczty Polskiej S.A.
POCZTA POLSKA S.A. - 2016-08-02 - Turek (wielkopolskie)
Obsługa kasy fiskalnej, robienie kebaba
RAHMAN EXPRESS MD. SHAMSUR RAHMAN - 2019-11-06 - Krokowa (pomorskie)
Praca na hali sprzedaży. Obsługa kasy. Obsługa klientów. Wykładanie towaru. Praca na stoisku mięsnym.
"DINO POLSKA" S.A. - 2018-03-22 - Zagórów (wielkopolskie)
obsługa instalacji nagłaśniajacej
kontakt przez PUP - 2020-02-18 - Poniatowa (lubelskie)
pracownik fizyczny
"AMNIS" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ - 2019-04-18 - Międzyrzecz (lubuskie)
Pomoc przy przygotowaniu posiłków, samodzielne wydawanie posiłków, przygotowywanie i wydawanie posiłków cateringowych. Bezpośredni kontakt z klientami zagranicznymi między innymi z Ukrainy.
kontakt przez PUP - 2019-08-28 - Świeradów-Zdrój (dolnośląskie)