INSPEKTOR OCHRONY DANYCH Zielona Góra oferta pracy BHPEX Wielgus Spółka Jawna

Stanowisko: INSPEKTOR OCHRONY DANYCH

Wynagrodzenie: od 3 500 PLN

Zakres obowiązków: Prowadzenie szkoleń RODO, opracowanie dokumentacji RODO, wydawanie wytycznych w zakresie bezpieczeństwa informacji, audyty, pisanie procedur, kontakt z klientem.

Data publikacji: 2018-06-19

Lokalizacja: Zielona Góra (lubuskie)

Pracodawca: BHPEX Wielgus Spółka Jawna

Ta oferta pracy może już nie być aktualna!

Oferta pracy pochodzi z Powiatowego Urzędu Pracy.

Miejsce pracy:
Sasankowa 1, 65-012 Zielona Góra, powiat: m. Zielona Góra, woj: lubuskie

Rodzaj obowiązków na tym stanowisku pracy: Zakres obowiązków

Zakres obowiązków:
Prowadzenie szkoleń RODO, opracowanie dokumentacji RODO, wydawanie wytycznych w zakresie bezpieczeństwa informacji, audyty, pisanie procedur, kontakt z klientem.

Forma zatrudnienia: Umowa o pracę na okres próbny

Wymiar etatu: 1

Zmianowość pracy: jedna zmiana

Liczba godzin pracy w tygodniu: 40

Rodzaj wynagrodzenia: Wynagrodzenie brutto

Wysokość wynagrodzenia brutto: od 3 500 PLN

System wynagradzania pracowników na tym stanowisku: Czasowy ze stawką miesięczną

Nazwa stanowiska: INSPEKTOR OCHRONY DANYCH

Miejscowść, w której pracownik będzie pracował: Zielona Góra

Województwo, w którym pracownik będzie pracował: lubuskie

Powiat, w którym pracownik będzie pracował: m. Zielona Góra

Gmina, w którym pracownik będzie pracował: Zielona Góra

Państwo, w którym pracownik będzie pracował: Polska

Zawód:
administrator bezpieczeństwa informacji (inspektor ochrony danych)

Forma zatrudnienia: Umowa o pracę

Wysokość wynagrodzenia i typ stawki: od 3 500 PLN

Data rozpoczęcia pracy: 19.06.2018

Wymagane wykształcenie dla kandydatów na to stanowisko: wyższe (w tym licencjat)

Dodatkowe informacje odnośnie wymagań dla kandydatów na to stanowisko:
Umiejętności: biegła obsługa komputera, prawo jazdy kat. B, samodzielność, znajomość regulacji prawnych dotyczących ochrony danych osobowych, podstawowa wiedza z zakresu informatyki,

Nazwa pracodawcy: BHPEX Wielgus Spółka Jawna

Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy

Nazwa urzędu publikującego ogłoszenie o pracę: Powiatowy Urząd Pracy w Zielonej Górze

Adres pracodawcy:
Sasankowa 1, 65-012 Zielona Góra, powiat: m. Zielona Góra, woj: lubuskie

Język aplikacji o pracę: polski

Wymagane dokumenty aplikacyjne: -

Sposób przekazania dokumentów aplikacyjnych: Preferowane formy kontaktu: e-mail

Typ podmiotu pracodawcy: UP

Województwo pracodawcy: lubuskie

Powiat pracodawcy: m. Zielona Góra

Gmina pracodawcy: Zielona Góra

Kraj pracodawcy: Polska

Miejscowość pracodawcy: Zielona Góra

Ulica pracodawcy: Sasankowa

Numer budynku pracodawcy: 1

Oferta zgłoszona przez: Powiatowy Urząd Pracy w Zielonej Górze

Liczba wolnych miejsc pracy na to stanowisko pracy: 1

Liczba wolnych miejsc pracy dla osób niepełnosprawnych: 0

Zawód wykonywany przez pracownika:
administrator bezpieczeństwa informacji (inspektor ochrony danych)

Data ostatniej aktualizacji oferty pracy: 19.06.2018

Data dodania oferty pracy: 19.06.2018

Oferta pracy ważna do: 17.09.2018

Data udostępnienia oferty pracy: 19.06.2018

Data przyjęcia oferty pracy: 19.06.2018

Typ oferowanej pracy: Oferta pracy

Podobne oferty pracy

INSPEKTOR BHP - od 2 100 PLN

obowiązki służby bhp zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 02.09.1997r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy., WYMAGANIA: wykształcenie średnie technik bhp, umiejętność pracy w zespole oraz nawiązywania kontaktów; KONTAKT: podania wysyłać drogą pocztową lub osobiście
Jednostka Wojskowa 4101 Lubliniec - 2016-06-01 - Lubliniec (śląskie)

INSPEKTOR DS. FINANSOWO - KSIĘGOWYCH (STAŻ) - 997,4 PLN

Osoby zarejestrowane w PUP Zabrze z II profilem pomocy.
kontakt przez PUP - 2017-05-12 - Zabrze (śląskie)

MONTER ELEWACJI - od 2 300 PLN

wykonywanie prac elewacyjnych termoizolacja i tynki ozdobne, prace na wysokości, pracodawca zawpenia dojazd do pracy
kontakt przez PUP - 2018-02-26 - Wrocław (dolnośląskie)

INSPEKTOR DS. INWESTYCJI I REMONTÓW - od 2 200 PLN

1.Przygotowywanie postępowań przetargowych.2.Przygotowywanie dokumentów do urzędów w sprawach administracyjnych związanych z przygotowaniem, prowadzeniem i oddaniem do użytkowania inwestycji.3.Przygotowywanie dokumentacji wstępnej, programów funkcjonalno użytkowych, kosztorysów inwestorskich, specyfikacji i innych niezbędnych do zaplanowania i Nwdrożenia danego zadania.4.Uzyskiwanie dokumentów niezbędnych do prowadzenia robót budowlanych i użytkowania obiektów.5.Koordynacja procesu inwestycyjnego zgodnie z wymogami prawa budowlanego oraz zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych.6.Organizacja procesu inwestycyjnego.7.Organizacja napraw i remontów nieruchomości.Praca w godz. 7-14.35
Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej - 2016-12-20 - Nowa Dęba (podkarpackie)

INSPEKTOR - od 2 420 PLN

- przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w jednostce wojskowej, ze szczególnym uwzględnieniem stanowisk służbowych (pracy), na których służą (są zatrudnione) kobiety w ciąży lub karmiące dziecko piersią, niepełnosprawni i pracujący w nocy;- sporządzanie okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w komórkach organizacyjnych i pododdziałach zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia żołnierzy i pracowników wojska oraz poprawę warunków służby i pracy;- udział w opracowywaniu planów modernizacji pomieszczeń i stanowisk pracy oraz przedstawianie propozycji dotyczących uwzględnienia w tych planach rozwiązań techniczno-organizacyjnych zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy;- udział w ocenie założeń i dokumentacji dotyczących modernizacji jednostki wojskowej albo jej części, a także nowych inwestycji, oraz zgłaszanie wniosków dotyczących uwzględnienia wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w tych założeniach i dokumentacji;- udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy oraz urządzeń mających wpływ na warunki służby i pracy oraz bezpieczeństwo żołnierzy i pracowników;- udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;- opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy;- udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków związanych ze służbą wojskową i przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków;- prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków związanych ze służbą wojskową i przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;- udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z pełnioną w jednostce wojskowej służbą (wykonywaną pracą);- doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach służby i pracy, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej;- planowanie i realizacja szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy z żołnierzami i pracownikami RON jednostki wojskowej a także planowanie udziału Dowódcy Brygady w szkoleniu okresowym w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy;- współdziałanie z lekarzem sprawującym opiekę zdrowotną nad pracownikami w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich;- współpraca z laboratoriami upoważnionymi, zgodnie z odrębnymi przepisami, do dokonywania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych, występujących w środowisku pracy, w zakresie organizowania tych badań i pomiarów oraz sposobów ochrony żołnierzy i pracowników wojska przed tymi czynnikami lub warunkami;- współdziałanie ze społecznym inspektorem pracy przy: podejmowaniu przez nie działań mających na celu przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, w trybie i w zakresie ustalonym w odrębnych przepisach; podejmowanych przez Dowódcę Brygady przedsięwzięciach mających na celu poprawę warunków służby i pracy;- porządzanie rocznych sprawozdań ze stanu bezpieczeństwa i higieny pracy za jednostkę wojskową.
Jednostka Wojskowa Nr 4857 w Białymstoku - 2016-09-23 - Białystok (podlaskie)

POMOCNICZY ROBOTNIK W GOSPODARSTWIE SADOWNICZYM- PRACOWNIK ROLNO - OGRODNICZY - od 1 000 PLN

przecinka sadów, stosowanie oprysków chemicznych, nawadnianie sadów, prace budowlano - ziemne wykonywane przy nawadnianiu sadów
kontakt przez PUP - 2016-04-08 - Kosiorów (lubelskie)

INSPEKTOR / SPECJALISTA DS. GOSPODARCZYCH I ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH (KONKURS - NR O.KDR-L 11-3/18) - 3 000 - 3 500 PLN

- Więcej informacji na stronie: www.katowice.sa.gov.pl w zakładce "Oferty pracy"- Ogłoszenie Dyrektora Sądu Apelacyjnego w Katowicach z dnia 8 marca 2018 r. o konkursie - nr O.Kdr-l 11-3/18. Dyrektor Sądu Apelacyjnego w Katowicach na podstawie art. 3b ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o pracownikach sądów i prokuratury (Dz.U. z 2017 r., poz. 246 ze zm.) oraz rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 stycznia 2008 r. w sprawie szczegółowego trybu i sposobu przeprowadzania konkursów na staż urzędniczy w sądzie i prokuraturze (Dz.U. z 2014 r., poz. 400) ogłasza nabór kandydatów w drodze konkursu na stanowisko INSPEKTORA/SPECJALISTY DS. GOSPODARCZYCH I ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH w Sądzie Apelacyjnym w Katowicach.Do zakresu zadań wykonywanych na docelowym stanowisku pracy należeć będzie m.in.:-prowadzenie postępowań o zamówienia publiczne,-obsługa informatycznego systemu zakupów,-prace administracyjno-biurowe z zakresu zamówień publicznych.- Wynagrodzenie: 3000 (stażysta) -3500 (inspektor/specjalista) zł/brutto. Praca na czas nieokreślony poprzedzona umową na czas określony. Praca w pełnym wymiarze czasu pracy. Zatrudnienie po rozstrzygnięciu konkursu: kwiecień/maj 2018r.Praca: 7:30-15:30.Kandydować może osoba:- która ma pełną zdolność do czynności prawnych,- o nieposzlakowanej opinii,- która nie była karana za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,- przeciwko której nie jest prowadzone postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,- która ukończyła studia co najmniej pierwszego stopnia,- posiadająca stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na powyższym stanowisku.Wymagania pożądane:- znajomość przepisów dotyczących zamówień publicznych,- znajomość Centralnego Systemu Zakupów,- wykształcenie wyższe prawnicze, administracyjne lub ekonomiczne,- znajomość techniki pracy biurowej, w tym bardzo dobra umiejętność posługiwania się sprzętem komputerowym oraz programami MS Word, MS Excel,- zdolność analitycznego myślenia, komunikatywność, kreatywność, dyspozycyjność i odporność na stres, umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji, umiejętność sprawnej organizacji pracy własnej i zespołowej, wysoki poziom wiedzy ogólnej i kultury osobistej.
Sąd Apelacyjny w Katowicach - 2018-03-14 - Katowice (śląskie)

INSPEKTOR-UMPI/17/0086/W98 - od 2 200 PLN

zgodnie ze stanowiskiem
kontakt przez PUP - 2017-08-18 - Gorzów Wielkopolski (lubuskie)

EDYTOR OPRACOWAŃ (POMOCNIK RZECZOZNAWCY) - 2 000 - 3 000 PLN

Wykonywanie czynności pomocniczych rzeczoznawcy majątkowego, edycja dokumentacji związanej z wyceną nieruchomości i ruchomości, współpraca z urzędami, instytucjami oraz innymi podmiotami gospodarczymi.
Nieruchomości IM Osińscy Sp. z o.o. - 2017-05-24 - Gdynia (pomorskie)

SPRZEDAWCA - od 2 100 PLN

SPRZEDAWCA (ART. BUDOWLANE ,OGRODNICZE)
MONT-DACH PLUS MAŁGORZATA GIL - 2018-04-30 - Wola Żyrakowska (podkarpackie)

POMOCNIK MLECZARSKI - 997,4 PLN

prace pomocnicze przy przetwórstwie mleka i produkcji wyrobów mleczrskich
kontakt przez PUP - 2016-02-01 - Kamienna Góra (dolnośląskie)

INSPEKTOR W KANCELARII OGÓLNEJ - od 2 462 PLN

• przyjmowanie, wysyłanie i rejestrowanie korespondencji przychodzącej i wychodzącej we właściwych urządzeniach ewidencyjnych dokumentów, • rozdzielanie korespondencji zgodnie z dekretacją adresata i przekazywanie jej do właściwych komórek organizacyjnych, • prowadzenie ewidencji pieczęci i stempli służbowych oraz elektronicznych nosników informacji, • przygotowywanie, rejestrowanie urządzeń ewidencyjnych oraz wydawanie na karty RWD zainteresowanym osobom, • odbieranie i wysyłanie poczty droga elektroniczną oraz obsługa skrzynki E-PUAP, • prowadzenie rejestru aktów normatywnych (decyzje, zarządzenia, porozumienia, wytyczne), • organizacja i prowadzenie prac związanych z brakowaniem i niszczeniem jawnej dokumentacji BC zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt,
Nadwislański Oddział Straży Granicznej - 2018-03-16 - Łódź (łódzkie)

GLAZURNIK - od 1 050 PLN

- Przygotowanie ścian pod ułożenie glazury lub innych płytek. Przycinanie płytek i wycinanie w nich otworów. Układanie płytek szkliwionych przy użyciu zaprawy lub kleju na ścianach płaskich. Wykonywanie cokolików z płytek terakotowych. Układanie pojedynczych płytek terakotowych lub mozaiki szklanej we wzory. Mocowanie do ścian wieszaków, mydelniczek i półeczek ceramicznych. - Miejsce wykonywania pracy: Teren całej Polski według zleceń.- Pracodawca zapewnia transport do miejsca pracy (z siedziby firmy w Rudzie Śląskiej) oraz powrót z miejsca pracy do siedziby firmy (Ruda Śląska). W przypadku pracy powyżej 100 kilometrów od siedziby w Rudzie Ślaskiej pracodawca zapewnia zakwaterowanie.- Wynagrodzenie: 1050 zł/brutto + premie. Praca na umowę o pracę na 3 miesięczny okres próbny, z możliwością podpisania kolejnej umowy. Docelowo praca na stałe. Praca w niepełnym wymiarze czasu pracy (50%).- Praca na 1/2 etatu od 4 do 8 godzin dziennie w godzinach: 8:00-16:00. Wymagane doświadczenie zawodowe min. 1 rok na stanowisku glazurnika. Wymagana praktyczne umiejętności związane z układaniem glazury. Kontakt KONIECZNIE wstępnie telefoniczny (8:00-16:00) (Tel. 696-858-961, 790-899-018) celem ustalenia spotkania z pracodawcą (ul. 1 Maja 339, 41-710 Ruda Śląska) lub e-mail: d.manterys (at) puhsolver.pl
Paweł Widera PUH SOLVER - 2018-07-31 - Ruda Śląska (śląskie)

ROBOTNIK GOSPODARCZY - od 1 850 PLN

utrzymanie porządku na terenie obiektu, utrzymanie w czystości terenów zewnętrznych
Raven Ochrona SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ - 2016-06-17 - Zielona Góra (lubuskie)

POMOCNIK BIBLIOTECZNY/STAŻ - 997,4 PLN

wypożyczanie na miejscu jak i na zewnątrz książek, prowadzenie dokumentacji
kontakt przez PUP - 2017-01-17 - Wilków (lubelskie)

FRYZJER MĘSKI - od 2 000 PLN

Strzyżenie włosów, brody, golenie twarzy, głowy
kontakt przez PUP - 2017-03-03 - Kraków (małopolskie)

INSPEKTOR BRANŻY ELEKTRYCZNEJ(NR 2596) - od 5 000 PLN

1. Ustalanie zakresu remontów i inwestycji budowlanych.2. Kontrola zastosowanych rozwiązań, jakości i poprawności wykonanych prac w odniesieniu do dokumentacji projektowej.3. Sprawdzanie i odbiór robót budowlanych.4. Kontrola postępu w realizacji robót w zakresie zgodności z przyjętym harmonogramem, budżetem zadaniowym.5. Ocena robót w zakresie jakości ich realizacji oraz zastosowanych materiałów, zgodności z przyjętą dokumentacją techniczną, kontraktem oraz obowiązującymi przepisami i normatywami.6. Potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad.7. Przeprowadzenie inwentaryzacji rzeczowej prac, urządzeń, instalacji.8. Przeprowadzenie inwentaryzacji dokumentacji i środków niematerialnych w zakresie danej specjalności.9. Ocena proponowanych zmian oraz weryfikacja kosztorysów10. Raportowanie.11. Nadzór nad prawidłowością i terminowością usunięcia wad i usterek stwierdzonych w czasie odbiorów jakościowych. 12. Weryfikacja dokumentacji projektowej.13. Współpraca z wykonawcami robót budowlanych.14. Rozliczanie przeprowadzonych prac.15. Inne obowiązki związane z powierzonymi zadaniami.16. Udział w posiedzeniach Komisji Oceny Projektów Inwestycyjnych i egzekwowanie od projektantów ewentualnych zamian i poprawek w projektach, kosztorysach inwestorskich i przedmiarach.17. Przygotowanie materiałów i dokumentów formalno - prawnych, celem umożliwienia prac budowlanych,
REJONOWY ZARZĄD INFRASTRUKTURY - 2018-04-24 - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)

ROBOTNIK BUDOWLANY - 2 300 - 2 500 PLN

robotnik budowlany
ZUH"Lankop" Lib Jan Mielec - 2018-08-06 - Mielec (podkarpackie)

SPRZEDAWCA - od 1 050 PLN

obsługa klienta, przyjmowanie towaru
kontakt przez PUP - 2018-01-24 - Gałczewko (kujawsko-pomorskie)

SPRZĄTACZKA/PRACOWNIK SPRZĄTAJĄCY(NR 5280) - od 2 100 PLN

utrzymanie czystości pomieszczeńbasenowych, sprzątanie gabinetów lekarskich, szatnigodziny pracy: 6.00-14.00, 14.00-22.00miejsce pracy: Bydgoszcz (Fordon)
SANPRO CONSULTING BPO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SPÓŁKA KOMANDYTOWA - 2018-08-08 - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)

INSPEKTOR DO SPRAW TECHNICZNYCH - od 2 000 PLN

przygotowanie ofert do przetargów na roboty budowlane
SPÓŁDZIELNIA RZEMIEŚLNICZA "BUDREM" W RUDZIE ŚLĄSKIEJ - 2017-01-19 - Ruda Śląska (śląskie)

ROBOTNIK BUDOWLANY - od 13,7 PLN

Wykonywanie wszelkich robót remontowo-budowlanych.Praca 5 dni w tygodniu w godz.9-17.
kontakt przez PUP - 2018-04-30 - Pruszków (mazowieckie)

MECHANIK SAMOCHODOWY - od 2 000 PLN

Mechanika samochodowa, wymiana części samochodowych, wulkanizacja
E.M.MATEO Sp. z o.o. - 2017-11-02 - Kurowice (łódzkie)

INSPEKTOR BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY - 997,4 PLN

Opracowywanie regulaminów, zarządzeń, instrukcji dotyczących BHP,
kontakt przez PUP - 2016-05-20 - Sieradz (łódzkie)

MURARZ - 13,7 - 2 000 PLN

wznoszenie ścian, czytanie Rysunku technicznego
kontakt przez PUP - 2018-01-25 - Okopy (lubelskie)

MECHANIK POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH - 997,4 PLN

konserwacja pojazdów samochodowych pow. 3,5 ton; wymiana filtrów olejówwymiana oponsprawdzanie ogólnego stanu pojazdówserwisowanie
kontakt przez PUP - 2015-12-01 - Nowa Sól (lubuskie)

SPECJALISTA(NR 7819) - od 2 100 PLN

Podstawowe obowiązki:1. Obsługa komputera MS Office.2. Koordynowanie pracy zespołów inwestorskich.3. Raportowanie z przebiegu działań.4. Współpraca z wewnętrznymi sekcjami i Wykonawcami.5. Obsługa księgowa i ewidencja w obszarze zobowiązań i należności dotyczących działalności podstawowej.6. Sprawdzanie faktur pod względem formalnym i rachunkowym oraz pod względem zgodności faktury z zamówieniem/umową.7. Uzgodnienia przychodów i kosztów w ramach zamknięcia miesiąca.8. Kontakt z Wykonawcami w sprawach dotyczących faktur i płatności.9. Współpraca z komórkami wewnętrznymi w kwestii wyjaśnienia niezgodności faktury z umową/zamówieniem.10. Przygotowanie danych na potrzeby audytów i kontroli oraz sprawozdań dla instytucji zewnęterznych.11. Ewidencja i kontrola działalności związanej z działalnością podstawową.
REJONOWY ZARZĄD INFRASTRUKTURY - 2016-11-02 - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)

PRACOWNIK BUDOWLANY 1/2 ETATU - od 1 100 PLN

Usuwanie azbestu, praca na wysokości, na terenie całego kraju w zależności od zleceń.
kontakt przez PUP - 2017-05-19 - Bielsko-Biała (śląskie)